Wbrew pozorom, prowadzenie działań wchodzących z zakresu marketingu online nie jest niczym prostym. Wręcz przeciwnie, bardzo łatwo o „przepalenie” budżetu marketingowego wskutek nieefektywnych kampanii. Promocja marki online to obszar, w którym wyróżnienie się spośród grona licznej konkurencji to wymagające wyzwanie. Dotyczy to między innymi kampanii mailingowych. Jak należy działać w sytuacji, w której maile reklamowe wysyłane przez przedsiębiorcę lądują w spamie i są ignorowane przez odbiorców? Przeczytaj poniższy tekst, by poznać odpowiedź na to pytanie.
Współczesny marketing internetowy składa się z dziesiątek różnego rodzaju technik umożliwiających marce reklamodawcy dotarcie do odbiorcy. Jedną z nich jest tzw. kampania mailingowa. Metoda ta polega na wysłaniu za pośrednictwem poczty internetowej reklamy do potencjalnego klienta.
Celem kampanii mailingowej jest skłonienie do takich działań jak na przykład:
oraz wiele innych. To, jaki jest cel kampanii mailingowej, zależy de facto od potrzeb oraz specyfiki działania danego przedsiębiorcy.
Niestety, według różnych statystyk nawet ponad połowa spośród wiadomości wysyłanych w ramach kampanii mailingowych nie trafia do odbiorcy… a właściwie, trafia folderu „SPAM” na skrzynce pocztowej. Niestety, mailing spam jest niemal zawsze ignorowany przez odbiorcę, a następnie automatycznie usuwany z poczty.
Sytuacji wcale nie poprawia fakt, że współczesny odbiorca internetowy jest wręcz „bombardowany” natłokiem informacji oraz ofert reklamowych. W efekcie może okazać się, że nawet najlepiej przygotowana wiadomość mailingowa – jeśli adresat jest z góry nastawiony sceptycznie do internetowych materiałów reklamowych – nie okaże się skuteczna.
Oczywiście, można temu przynajmniej częściowo zaradzić. Co zatem należy zrobić, aby wiadomości wysyłane przez reklamodawcę w ramach kampanii mailingowej nie trafiały do spamu? Kluczowe są wówczas takie aspekty techniczne jak na przykład:
To tyle, jeśli chodzi o kwestie stricte techniczne. Podczas przygotowywania wiadomości mailingowej należy jednak pamiętać również o aspektach związanych z marketingiem – treść ma być przecież zachęcająca dla potencjalnego klienta. W tym celu warto zadbać o takie elementy jak między innymi:
Prowadzenie kampanii mailingowej jest trudne. Z drugiej jednak strony, taki stan rzeczy nie oznacza jeszcze, że osiągnięcie sukcesu w tym zakresie nie jest niemożliwe. Dzięki poniższym poradom znacznie zmniejszasz ryzyko, że kampania mailingowa okaże się nieskuteczna, a wysyłane maile wylądują w SPAMie (czyli de facto w koszu). Aby poprawić skuteczność kampanii mailingowej, wystarczy na początek wdrożyć kilka prostych metod. Ponadto, kampania mailingowa powinna zostać uzupełniona o takie narzędzia marketingu online jak na przykład content marketing, płatne reklamy internetowe czy pozycjonowanie pod kątem SEO. Dopiero połączenie tego typu metod zwiększa szanse na skuteczną kampanię reklamową.
Tagi: E-mailing, mailing, Marketing, promocja, reklama, SPAM
Dodaj komentarz