logo
logo
logo
logo
Mailing

Mailingi w spamie – jak sobie poradzić?
Opublikowano: 15 marca 2022

Wbrew pozorom, prowadzenie działań wchodzących z zakresu marketingu online nie jest niczym prostym. Wręcz przeciwnie, bardzo łatwo o „przepalenie” budżetu marketingowego wskutek nieefektywnych kampanii. Promocja marki online to obszar, w którym wyróżnienie się spośród grona licznej konkurencji to wymagające wyzwanie. Dotyczy to między innymi kampanii mailingowych. Jak należy działać w sytuacji, w której maile reklamowe wysyłane przez przedsiębiorcę lądują w spamie i są ignorowane przez odbiorców? Przeczytaj poniższy tekst, by poznać odpowiedź na to pytanie.

Mailing – na czym to polega? Informacje podstawowe na temat mailingu

Współczesny marketing internetowy składa się z dziesiątek różnego rodzaju technik umożliwiających marce reklamodawcy dotarcie do odbiorcy. Jedną z nich jest tzw. kampania mailingowa. Metoda ta polega na wysłaniu za pośrednictwem poczty internetowej reklamy do potencjalnego klienta.

Celem kampanii mailingowej jest skłonienie do takich działań jak na przykład:

  • skłonienie klienta do zakupu produktu określonego produktu lub skorzystania z usługi,
  • udział w imprezie,
  • poinformowanie o wyprzedaży/akcji promocyjnej marki,
  • założenie konta w sklepie internetowym,

oraz wiele innych. To, jaki jest cel kampanii mailingowej, zależy de facto od potrzeb oraz specyfiki działania danego przedsiębiorcy.

Co należy zrobić, by maile wysyłane przez firmę nie lądowały w spamie?

Niestety, według różnych statystyk nawet ponad połowa spośród wiadomości wysyłanych w ramach kampanii mailingowych nie trafia do odbiorcy… a właściwie, trafia folderu „SPAM” na skrzynce pocztowej. Niestety, mailing spam jest niemal zawsze ignorowany przez odbiorcę, a następnie automatycznie usuwany z poczty.

Sytuacji wcale nie poprawia fakt, że współczesny odbiorca internetowy jest wręcz „bombardowany” natłokiem informacji oraz ofert reklamowych. W efekcie może okazać się, że nawet najlepiej przygotowana wiadomość mailingowa – jeśli adresat jest z góry nastawiony sceptycznie do internetowych materiałów reklamowych – nie okaże się skuteczna.

Oczywiście, można temu przynajmniej częściowo zaradzić. Co zatem należy zrobić, aby wiadomości wysyłane przez reklamodawcę w ramach kampanii mailingowej nie trafiały do spamu? Kluczowe są wówczas takie aspekty techniczne jak na przykład:

  • atrybuty ALT obrazka. Podczas przygotowywania wiadomości mailingowej ważne jest przyciągnięcie uwagi odbiorcy. Można to osiągnąć poprzez umieszczenie elementów graficznych. Należy jednak wówczas pamiętać o tym, by plik z obrazem zawierał właściwe atrybuty Alt. W pewnym uproszczeniu atrybut Alt (ang. Alternative text) to przygotowany w języku HTML tekst, w którym opisuje się skrótowo zawartość danego obrazu. Jeśli zastosujesz niewłaściwe, nieprecyzyjne opisy, wiadomość najprawdopodobniej zostanie automatycznie przekierowana do SPAMu;
  • rozmiar wiadomości – podczas dodawania załączników (np. w formacie .pdf czy .jpg) trzeba mieć na uwadze, że wiadomość z plikami o wadze powyżej 400 KB trafi do folderu SPAM.

To tyle, jeśli chodzi o kwestie stricte techniczne. Podczas przygotowywania wiadomości mailingowej należy jednak pamiętać również o aspektach związanych z marketingiem – treść ma być przecież zachęcająca dla potencjalnego klienta. W tym celu warto zadbać o takie elementy jak między innymi:

  • rozmiary grafiki. Czasem reklamodawcy wysyłają do odbiorców wiadomości mailingowe składające się wyłącznie z części graficznej (w postaci obrazka na cały ekran). Takie działanie nie jest jednak optymalne, a balans między treściami: tekstową oraz graficzną zostanie uznany za bardziej profesjonalny ze strony potencjalnego klienta;
  • język korzyści, dzięki czemu możliwe będzie przekonanie odbiorcy, że wykonanie przez niego pożądanego działania (np. udziału w akcji promocyjnej) jest dla niego dobrym rozwiązaniem.

Podsumowanie

Prowadzenie kampanii mailingowej jest trudne. Z drugiej jednak strony, taki stan rzeczy nie oznacza jeszcze, że osiągnięcie sukcesu w tym zakresie nie jest niemożliwe. Dzięki poniższym poradom znacznie zmniejszasz ryzyko, że kampania mailingowa okaże się nieskuteczna, a wysyłane maile wylądują w SPAMie (czyli de facto w koszu). Aby poprawić skuteczność kampanii mailingowej, wystarczy na początek wdrożyć kilka prostych metod. Ponadto, kampania mailingowa powinna zostać uzupełniona o takie narzędzia marketingu online jak na przykład content marketing, płatne reklamy internetowe czy pozycjonowanie pod kątem SEO. Dopiero połączenie tego typu metod zwiększa szanse na skuteczną kampanię reklamową.

Tagi: , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

gadżet

Jak wybrać skuteczne gadżety reklamowe dla Tw...

W dobie cyfrowej rewolucji, gdzie konkurencja biznesowa jest na każdym...
budowanie linków

Jak skuteczne budowanie linków poprawia ranki...

Budowanie linków to jeden z filarów strategii SEO, który może znacząco...
Litery reklamowe 3D

Jak litery reklamowe 3D przyciągają uwagę kli...

Coraz więcej firm poszukuje sposobów na wyróżnienie się na tle konkure...
Materiały POS

Materiały POS – klucz do skutecznej pro...

W konkurencyjnym świecie handlu detalicznego kluczowym wyzwaniem jest...