Obecnie coraz więcej firm reklamuje się w Internecie. Niezależnie od tego, czy prowadzą one sklep internetowy czy też tylko stacjonarny, przedsiębiorstwa muszą wyróżnić się na tle konkurencji i zdobyć uwagę klienta. Przy jakiejkolwiek działalności gospodarczej, odpowiednia reklama i obecność w Internecie to już must-have. Jednym ze sposobów przyciągnięcia kupujących do produktu czy usługi są linki sponsorowane. W tym krótkim artykule objaśniamy, czym są linki sponsorowane.
Strony internetowe mogą być pozycjonowane w wyszukiwarkach internetowych w sposób organiczny, czyli bezpłatny, lub nieorganiczny, czyli płatny. Linki sponsorowane to płatna forma pozycjonowania.
Są to odnośniki, czy też jak sama nazwa wskazuje – linki, które przekierowują do konkretnej strony internetowej. Umieszczenie takiego linku jest płatne. Takie linki pojawiają się zarówno nad, jak i pod organicznymi wynikami wyszukiwania.
Wpisując zapytanie w wyszukiwarkę, na przykład Google, kilka pierwszych wyników wyszukiwania oznaczone jest jako reklama – tak właśnie działają linki sponsorowane. Dzięki nim dany biznes w skuteczniejszy sposób reklamuje usługi, produkty, a nawet strony www.
Taka reklama jest dobrze oznaczona, aby użytkownik nie czuł się oszukany, ale także nienachalna i dyskretna, dzięki czemu istnieje duże prawdopodobieństwo, że docelowy klient skorzysta z oferty firmy.
Ponieważ reklamy są wyświetlane uwzględnieniając powiązania z wpisywanymi frazami, reklama jest skuteczna. Jeżeli użytkownik wpisze choć jedno słowo kluczowe z kampanii w wyszukiwarce, reklama pojawi się na liście wyników. Dzięki temu istnieje wyższe prawdopodobieństwo, że reklama będzie skuteczna, ponieważ jest dopasowana do potrzeb użytkownika oraz tego, czego w tym momencie szuka (czyli potrzebuje).
Używając linków sponsorowanych, firma ma większe szanse na pojawienie się w wyszukiwarce dwa razy – w sekcji z reklamami oraz sekcji organicznej.
Aby kampania reklamowa, w której używane są linki sponsorowane była skuteczna, musi być ona odpowiednio przygotowana. Używa się do tego Google Ads. Warto pamiętać, że każda kampania jest unikatowa, a to oznacza, że nie ma jednego konkretnego “przepisu” na ustawienia czy treść takiej reklamy. Właśnie dlatego tak istotne jest to, żeby kampania została zoptymalizowana przez profesjonalistów.
Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej na temat SEO, tworzenia artykułów reklamowych i dodawania linków sponsorowanych, koniecznie zajrzyj na tę stronę: https://prposting.com/pl/blog.
Tagi: Google, Marketing, reklama, SEO
Dodaj komentarz