Co wyróżnia kalendarze wieloplanszowe? Kalendarze wieloplanszowe należą do grupy prestiżowych wielkoformatowych kalendarzy ściennych stworzonych z przeznaczeniem zarówno do użytku domowego, jak i firmowego. Jak sama nazwa wskazuje, mają one postać plansz, czyli 6 lub 12 kart z poszczególnymi miesiącami, szytych lub łączonych spiralnie, które można przekładać lub zrywać.
Każda karta zawiera kalendarium kolejnego miesiąca, na każdej znajduje się też inna grafika. W przypadku modelu kalendarza ściennego z 6 kartami druk projektu jest dwustronny, co wiąże się z tym, że kolejne plansze musimy przekładać. W modelu z 12 kartami druk odbywa się jednostronnie, przez co użytkowanie kalendarza jest wygodniejsze – konsekwencją jest jednak ok. 20% wyższa cena wynikająca z wykorzystania większej ilości papieru. Kalendarze wieloplanszowe dostępne są w formacie od A4 do B1 – z czego najpopularniejsze formaty to A2 i B2, pozwalające na odpowiednie wyeksponowanie ciekawej grafiki i prezentację czytelnego kalendarium, gdzie obok miesiąca głównego na skróconych kalendariach pojawia się miesiąc poprzedni i następny. Zależnie od materiału zdjęciowego i posiadanych grafik, kalendarz można wykonać w orientacji pionowej lub poziomej, a plansze mogą zostać zespiralowane kolorową spiralą: złotą, czerwoną, czarną, itp. – gama dostępnych barw jest naprawdę duża. Jeśli chodzi o projekt graficzny, do wyboru jest mnóstwo gotowych już kalendarzy wieloplanszowych z rożnorodnymi motywami – od zabytków architektonicznych po malownicze, górskie czy nadmorskie, krajobrazy, których popularność mimo upływu lat nie spada. Można je dowolnie personalizować, na przykład umieszczając firmowe logo w stopce kalendarza tzw. śliniaku, bądź też metodą sitodruku nanieść logo nawet na każdej planszy. Z roku na rok obserwujemy znaczący wzrost zainteresowania kalendarzami wieloplanszowymi indywidualnymi – komentuje Ewa Gruszczyk specjalista obsługi Klienta marki dobrekalendarze.pl – i właśnie ten model kalendarza coraz częściej pełni funkcje wizerunkowe. Klienci zgłaszają się do nas z pomysłem na przedstawienie zespołu pracowników, bądź też nowości w asortymencie właśnie z wykorzystaniem tego modelu kalendarza ściennego. Realizujemy wówczas profesjonalną sesję zdjęciową, z której materiał stanowi doskonałe pole do popisu dla projektantów w naszym studiu graficznym.
Największą zaletą kalendarzy wieloplanszowych jest ich dekoracyjny charakter i aż 12 plansz na prezentację materiału reklamowego. Fakt, że jedna plansza zawiera kalendarium całego miesiąca, znacznie ułatwia koordynowanie pracy, umawianie spotkań, organizację wyjazdów oraz planowanie zadań do wykonania i innych ważnych spraw z większym wyprzedzeniem. Duży format i ilość kart pozwala także na większe możliwości w kwestii zaprezentowania w kalendarzu ściennym bogatej oferty firmy, opowiedzenie o niej historii, przedstawienie wieloosobowego zespołu pracowników. Dzięki temu kalendarz będzie pełnił rolę nie tylko funkcjonalną, ale również estetyczną, będąc jednocześnie przydatnym narzędziem planowania i organizacji czasu oraz oryginalnym elementem aranżacji wnętrza w naszym salonie czy biurze. Wszystko w rękach pomysłowego zespołu agencji reklamowej, profesjonalnego fotografa i kreatywnego grafika – twierdzi Agnieszka Guzik szef studia graficznego marki dobrekalendarze.pl Nawet zdawać by się mogło nieatrakcyjne branże, jak przemysł ciężki czy hutnictwo, mogą zostać zaprezentowane w niezwykle oryginalny i atrakcyjny wizualnie sposób. Przykładowo dla jednego z naszych Klientów będących światowym liderem w produkcji ochrony roślin stworzyliśmy projekt kalendarza wieloplanszowego przedstawiający 12 pięknych pejzaży od Australii poprzez Azję, Amerykę i Europę, gdzie zaprezentowaliśmy atrakcyjne wizualnie fotografie sadów, plantacji, upraw z efektownie wmontowanymi zdjęciami różnorodnych środków ochrony roślin z ich asortymentu – dodaje.
Kalendarze wieloplanszowe sprawdzają się nie tylko jako skuteczne narzędzie zarządzania czasem i ciekawa dekoracja wnętrz. Warto wykorzystać je również jako skuteczny nośnik reklamowy, tym bardziej, że są praktyczne, atrakcyjne wizualnie i pozwalają na długotrwałą, bo aż 365-dniową, ekspozycję. Dużą powierzchnię reklamową, jaką dysponują kalendarze wieloplanszowe, można zagospodarować na wiele różnych sposobów, chociażby umieszczając na niej oferty produktowe czy informacje promocyjne, a także eksponując logotyp, czy listując na każdej planszy ważne dla marki wartości. Ponieważ tego typu kalendarze – ze względu na swój prestiżowy charakter – są chętnie i często używane, a co za tym idzie spotykane praktycznie wszędzie, taka reklama nie wyda się nikomu nachalna, za to – jeśli odpowiednio ją zaprojektujemy – przyciągnie wzrok i przykuje uwagę.
Tagi: druk, Kalendarz, Marketing, reklama
Dodaj komentarz