Cyfrowy świat, kiedyś niedostępny, obecnie najważniejszy we wszystkich dziedzinach życia. Ludzie nie wyobrażają sobie życia bez wyszukiwarek internetowych, social media czy komunikatorów internetowych wszelkiej maści.
W dużej mierze, przeżywamy swoje życie w internecie, spędzając czas na zgłębianiu jego tajemnic. Bez Internetu trudno byłoby obecnie wykonywać niektóre czynności – na przykład gotowanie: przepisów i poradników jak zrobić daną potrawę jest naprawdę mnóstwo, czy też – w jaki sposób samodzielnie naprawić sprzęt elektroniczny?
Oprócz tego popularne zestawy ćwiczeń czy po prostu sprawdzenie, o której godzinie zaczyna się seans w kinie. Małe firmy – o których będzie mowa – także zdają sobie z tego sprawę, dlatego rozpoczynają swoją działalność w internecie. Tylko dlaczego tak mało z nich robi to „dobrze”?
Założenie firmy rzadko zaczyna się od strony internetowej. Na początku musimy dokonać wielu formalności, znaleźć miejsce na placówkę, przeprowadzić ewentualną rekrutację i wykonać wiele innych kroków, bez których nasza działalność nie może funkcjonować. Dopiero gdy firma naprawdę zacznie działać, właściciele zaczynają myśleć o dedykowanej jej stronie internetowej.
Niektóre strony internetowe mają naprawdę interesujący i przyciągający uwagę odbiorcy wygląd, są starannie przygotowane i bardzo czytelne. Widać, że strona została wykonana rzetelnie i w celu pozyskania klientów. Dlaczego więc na naszej stronie jest mała aktywność , a klienci przychodzą do nas bardziej “z ulicy” niż dzięki stronie?
Małe firmy są po prostu ostrożne. Mają obawy, podszyte odrobiną strachu o firmę. Właściciele boją się, że reklamy w internecie są zbyt drogie i za bardzo obciążą ich firmowy budżet, a ewentualne korzyści będą tak minimalne, że lepiej prowadzić działalność bez tak drogiej kampanii. Wolą w ogóle nie ryzykować, nie spróbować.
Takie standardowe myślenie zakorzenione niekiedy w swoich silnych przekonaniach, że lepiej trzymać się tego, co człowiek dobrze zna całe życie, nigdy nie zawiodło. Ale nie chodzi tylko o budżet. W dużej mierze małe firmy żyją w przeświadczeniu, że nie powinny wychylać się z cienia wielkich przedsiębiorstw, które świetnie prosperują, prowadzą bardzo zaawansowane kampanie marketingowe i zwracają uwagę na kwestie pozycjonowania swojej strony. Wydaje im się, że to nie dla nich, że to zbyt “wysoka liga” jak na ich małą, prywatną firmę.
Nie wmawiajmy sobie, że mniejszy, mniej popularny, znaczy gorszy. Każda firma jest równie ważna, tak samo wielka, znana, z dobrą renomą i długą tradycją, jak i mała, zaczynająca powoli istnieć na rynku, ale ważna dla lokalnej społeczności . Każdy kiedyś zaczynał – założyciel ogromnego przedsiębiorstwa, które obecnie jest liderem na rynku (przytoczmy tu firmę Apple), również.
Każdy może zdobyć swój mały, osobisty szczyt, musi tylko spróbować. Trzeba porzucić nadmierny tradycjonalizm i zaufać nowym elementom marketingu, takim jak pozycjonowanie stron, za którymi obecnie podążają wszystkie firmy, bez względu na branżę. Należy zrozumieć, że taka kampania ma sens, a przede wszystkim, że jest to opłacalna inwestycja, która może znacząco zwiększyć liczbę odwiedzin na naszej stronie, a co za tym idzie sprzedaż produktów lub usług, które oferujemy.
Twoja internetowa kampania przeprowadzana przez profesjonalną agencję SEO zostanie odpowiednio dopasowana do danej firmy. Dzięki temu będzie nie tylko skuteczna ale i nie nadwyręży budżetu przedsiębiorstwa. Wraz z coraz wyższymi pozycjami firmy w wyszukiwarce, każdego dnia Twoja oferta będzie trafiać do osób, które mogą się stać Twoimi potencjalnymi klientami. Wszystkie obawy, zostaną zastąpione przez pozytywne spojrzenie na przyszłe losy każdego biznesu.
autor: Beata Bylińska
Tagi: Marketing, reklama, SEOgłównie małe firmy nie mają pojęcia jak to zrobić i że należy zacząć od odpowiedniego zaprojektowania strony internetowej wg. wytycznych google. W chwili obecnej SEO onsite to podstawa czyli odpowiednie przygotowanie strony dopiero potem można myśleć o pozycjonowaniu ale też nie typowym zdobywaniu słabej jakości linków i na tym koniec, a pozycjonowaniu bardziej jako promocji strony w wyszukiwarce i internecie rozumianej jako marketing połączony z naturalnym przyrostem linków.
Fakt, niska świadomość dotycząca zasad budowy i optymalizacji witryn pod SEO, to jeden z większych problemów. Do tego dochodzi radosne ignorowanie zaleceń specjalistów, bo przecież co oni wiedzą? Co ciekawe, problem dotyczy nie tylko małych firm ale też dużych, dysponujących własnymi działami IT.
No tak, przekonanie klient do wdrożenia zmian na stronie, to czasami droga przez mękę…
Ogólnie i tak raczej mało przystępny tekścik.
Koszty robią robotę
Dodaj komentarz