Linkowanie zewnętrzne to jeden z najważniejszych czynników rankingowych, które decydują o pozycji naszej witryny w wyszukiwarce Google. W przeszłości – zwłaszcza na początku działalności wyszukiwarki Google był to nawet decydujący czynnik przy pomocy którego można byłoby łatwo manipulować rankingiem witryny. Choć obecnie regularnie dysproporcje takie są niwelowane, w dalszym ciągu Google niezwykle mocno sugeruje się ilością i jakością linków zwrotnych do naszej witryny. W tym tekście nie będziemy doradzali jak je pozyskiwać, a także jak stworzyć portfolio linków zwrotnych, ale postaramy się przytoczyć wszystkie korzyści, jakie daje linkowanie zewnętrzne, aby być świadomym, co możemy zyskać, dbając o ten newralgiczny czynnik pozycjonowania.
Pierwszy profitem, jaki otrzymujemy z linkowania zewnętrznego naszej strony internetowej w procesie pozycjonowania, jest lepsza widoczność naszej witryny w internecie dla robotów Google. Przemierzając one internet przechodzą ze jednej strony na kolejne strony. Im więcej linków do naszej strony będzie zatem pojawiało się w sieci, tym częściej roboty dowiedzą się o naszej witrynie i przejdą na nią. Będą mogły również zweryfikować listę naszych podstron z mapą witryny, którą będziemy udostępniali samodzielnie. Linkowanie pozwala zatem kompleksowo i całościowo indeksować nasz serwis co znacząco zwiększa widoczności serwisu internetowego.
Wpływa to bez wątpienia na szybkość oraz dokładność indeksowania, oraz pozycjonowania naszej strony internetowe. Jeśli będzie ona częściej odwiedzana przez roboty indeksujące, będziemy mogli naturalnie częściej liczyć na aktualizacje indeksu. Lepiej poznana i oceniona strona internetowa będzie również widniała wyżej w indeksie wyników wyszukiwania Google. Sami utrudniamy często zadanie robotom Google gdyż po procesie optymalizacji, ignorujemy linkowanie i stykamy się z problemem pomijania niektórych podstron. Jeśli nasz serwis będzie oceniany jedynie w części, z pewnością będzie oznaczony jako mniej przydatny i mniej jakościowy z uwagi na małą liczbę posiadanych podstron sprawdzonych przez roboty indeksujące.
Drugą zaletą, jaka płynie z linkowania zewnętrznego naszej strony internetowej, jest wyższa renoma naszego serwisu. Duża ilości jakościowych linków w internecie naszej strony jest bardzo mocnym i ważnym sygnałem, dla wyszukiwarki Google że nasz serwis zna oraz poleca bardzo duża ilość użytkowników. Sygnał taki jest interpretowany poprzez ilość i jakość linków kierujących z internetu na naszą stronę WWW. Im jest ich więcej i im są lepszej jakości, tym lepiej oceniana jest nasza witryna przez algorytmy pozycjonujące.
Linkowanie zewnętrzne bezpośrednio przynosi też część mocy pozycjonującej z linkowanej witryny na tą, do której kieruje odnośnik. Są to konkretne wymierne profity, jakie bezpośrednio wpływają na naszą stronę internetową. Z kolei linki potrafią krótkim czasie podwyższyć poziom w wynikach na wyszukiwaniu o co dokładnie nam chodzi, wykonując ten proces. Linkując zatem zewnętrznie naszą stronę internetową i pozyskując linki z atrybutem dofollow, odnosimy bezpośrednie korzyści z takiego połączenia linkami. Im lepszy serwis, z którego linkujemy i im bardziej jakościowy tym większe korzyści odnosimy. Obecnie zdecydowanie lepiej jest pozyskać jedne link z wartościowej witryny, aniżeli dużą liczbę nisko jakościowych i bezwartościowych odnośników, których zaletą będzie jedynie ilość.
Bardzo zaskakującym plusem linkowania zewnętrznego jest możliwości budowania wiarygodności witryny w oczach Google. Z innymi witrynami łączymy się poprzez linkowanie strony linkami zwrotnymi zarówno z atrybutem dofollow, jak i nofollow. Sprytne wykorzystanie obu atrybutów i dodawanie linków zwrotnych obu typów sprawia, że wyszukiwarka Google interpretuje naszą stronę jako wiarygodną.
O korzyściach i dodawaniu linków teoretycznie bezwartościowych typu nofollow mówią sami pracownicy Google potwierdzający, że podnoszą one wiarygodność witryny. Wyszukiwarka Google w ten sposób wie, że nie manipulujemy linkami i nie pozyskujemy jedynie linków, które dają nam konkretną wymierną korzyść pozycjonującą. Jest to zatem doskonały sposób na podkreślenie naszej uczciwości, a zaawansowane algorytmy Google z pewnością dokładnie monitorują naszą witrynę i wszystkie działania pod tym kątem. Niemożliwe jest naturalne pozyskiwanie jedynie linków tematycznych dofollow, o czym wyszukiwarka Google z pewnością wie. Jeśli zatem nasza witryna zostanie oznaczona jako wiarygodna, niemanipulująca linkami, z pewnością informacja ta będzie również miała pozytywny wpływ na ogólne pozycjonowanie witryny. Jako że Google potrafi interpretować typy pozyskiwanych linków zwrotnych, o czym mówią pracownicy Google, trudno nie oprzeć się wrażeniu, że nie wykorzystuje informacji o uczciwości linkowania do ogólnej oceny witryny.
Jednym z mniej znanych i popularnych profitów linkowania zewnętrznego naszej strony internetowej jest możliwość pozyskiwania dużego ruchu tematycznego z internetu. Dodając linki w social mediach, na forach internetowych, czy na YouTube, robimy to w dużej ilości. Linki pozyskujemy również z miejsc tematycznych związanych z branżą naszej marki. Nie powinniśmy o tym zapominać, gdyż linki oprócz profitów SEO, które bezpośrednio nam pomagają, są widoczne publicznie i dostępne dla żywych użytkowników.
To wszystko przekłada się na zwiększenie widoczności naszej marki w internecie i pozyskiwanie ruchu tematycznego. Chociaż nie ma konkretnej ilości, czy statystyk odniesienie przychodzącego ruchu z takich linków, nawet kilka procent z bardzo dużego zasięgu potrafi być wymierną, sporą liczbą użytkowników, którzy odwiedzą nasz serwis internetowy. Wiele osób będzie chciało po prostu z ciekawości zobaczyć, czym zajmuje się nasz serwis, co oferuje, lub nawet skorzystać z jego oferty. W ruchu pozyskiwanym z internetu znajdują się również stali klienci i osoby, które staną się naszymi fanami. To wszystko będzie wpływało na lepsze statystyki naszej strony internetowej — większy ruch unikalnych użytkowników, więcej odsłon czy dłuższy czas przebywania na stronie. To wszystko będzie również pośrednio wpływało na ogólną pozycję naszej strony internetowej i wyższe jej pozycjonowanie w wyszukiwarce Google.
Plusem, dla którego powinniśmy linkować zewnętrzne naszą stronę internetową, jest również łatwość wykonywania tego procesu. Ogólnie możemy wykonywać go zarówno samodzielnie bez wydawania jakichkolwiek środków, a także, zlecając to zadanie agencji SEO. Możemy również wybierać odpowiednie serwisy tematyczne i publikacje sponsorowane, chcąc pozyskiwać jakościowe linki zwrotne. Dzięki temu możemy dostosować linkowanie naszej witryny do środków, jakie posiadamy, możliwości, jakimi dysponujemy lub naszej indywidualnej sytuacji. Nie musimy zatem dostosowywać się do schematu, a linkowanie wdrażać na różne sposoby.
Przede wszystkim możemy wykonywać je samodzielnie, dodając linki na forach internetowych, na blogach czy na YouTube. Możemy również w cenie już od kilku złotych za link zatrudnić agencję SEO lub specjalistów, którzy zajmują się pozyskiwaniem podstawowych linków z sieci. Możemy również, nie chcąc tracić czasu na pozyskiwanie wielu linków wykupić jedną drogą publikację artykułu sponsorowanego z linkiem do naszej witryny za kilkaset – kilka tysięcy złotych. Pozyskując kilka linków w taki sposób łatwo i szybko uzyskamy wiele korzyści.
Linkowanie zewnętrzne możemy również wykonywać zależnie od tego, w jakiej sytuacji się znajdujemy. Jeśli posiadamy więcej czasu, możemy skupiać się na tym zadaniu, a jeśli chwilowo nam go brakuje, możemy odroczyć w czasie pozyskiwanie kolejnych linków, dbając jedynie o to, aby ich pojawienie się było naturalne.
Na koniec, podsumowując temat korzyści, jakie płyną z linkowania naszej strony internetowej, warto powiedzieć, że linkowanie zewnętrzne jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych, a więc wykonując je możemy odnosić bardzo duże korzyści, w porównaniu z innymi pracami pozycjonującymi. Powinniśmy zatem przykładać swoją wagę do linkowania zewnętrznego, gdyż przy takim samym nakładzie pracy lub środków możemy uzyskać zdecydowanie największą ilość korzyści. Jak wspomnieliśmy na początku linkowanie zewnętrznie jest bardzo ważnym elementem pozycjonowania, a w przeszłości było wręcz kluczowym. Tendencja ta, choć dziś maleje, nadal ma się dobrze, a wyszukiwarka Google bardzo sugeruję się linkami zewnętrznymi. Możemy zatem w łatwy sposób znacząco powieść poziom naszej witryny, skupiając się na tym jednym z najważniejszych czynników rankingowych.
Jeśli wiemy już, że linkowanie zewnętrzne jest jednym z ważniejszych czynników rankingowych, warto wykonywać je w pewien jakościowy sposób. Myśląc zatem długofalowo o pozycjonowaniu i prowadzeniu naszej strony internetowej — co często ma miejsce, musimy wziąć pod uwagę czynniki długofalowe. Nie możemy wdrażać linkowania zewnętrznego punktowo czy niezobowiązująco a kompleksowo i według planu. Musimy wykonywać linkowanie zewnętrzne myśląc o tym co robimy, aby każe nasze działanie wpisywało się w ogólną taktykę.
Z pewnością dodawanie linków zwrotnych na naszej witrynie jest efektywnym sposobem pozycjonowania, dzięki któremu będziemy uzyskiwanie wiele profitów. Budując również długotrwale i regularnie szeroką bazę linkowania, w przyszłości będzie dawało nam to niezwykle duże korzyści. Bazy linków nie zbudujemy w ciągu tygodnia, gdyż jest to praktycznie niemożliwe ze strony fizycznej, ale i też byłoby to niezwykle podejrzane dla algorytmów pozycjonujących.
Jeśli zatem będziemy regularnie przykładali się do linkowania zewnętrznego naszej strony internetowej, w przyszłości zostaniemy bardzo hojnie nagrodzeni – silnym serwisem internetowym, a także wieloma innymi profitami.
Dodaj komentarz