Webasto, międzynarodowy dostawca rozwiązań dla branży motoryzacyjnej, w minionym roku obrotowym odnotował bardzo wysoki poziom sprzedaży, obrotów i skonsolidowanego wyniku finansowego. Sprzedaż wzrosła o 8% osiągając wartość 2,5 mld euro.
Obroty generowane były przez trzy główne obszary działalności Webasto, których udziały w kształtowaniu zysków pozostały praktycznie niezmienione w stosunku do roku ubiegłego. Szyberdachy, dachy przesuwne i panoramiczne stanowiły 68% wartości sprzedaży, sektor Thermo & Comfort, czyli systemy ogrzewania i klimatyzacji stanowił 20%, a dachy składane do kabrioletów 12 %.
Co więcej, dobre wyniki firmy odzwierciedlają także zyski Grupy Webasto, które w 2014 roku wyniosły 136 milionów euro, co oznacza 10% wzrost i wskaźnik rentowności sprzedaży na poziomie 5,5%.
„Ubiegły rok obrotowy okazał się zadowalający dla Webasto. Od lat notujemy stały wzrost sprzedaży oraz zysku operacyjnego EBIT. Rozwój napędzał przede wszystkim dwucyfrowy wzrost w obszarze dachów przesuwnych i panoramicznych. Po trzech latach obszar zajmujący się produkcją składanych dachów ponownie zanotował wzrost. Osiągnęliśmy nasz cel, jakim było przywrócenie rentowności tego obszaru, nawet przy niskich wartościach jednostkowych.” – oznajmił dr Holger Engelmann, Prezes Zarządu Webasto SE podczas corocznej konferencji prasowej w Monachium.
Rozwój ten potwierdza badanie przeprowadzonym przez brytyjską agencję badań rynku IHS, która przewiduje 35% wzrost wolumenu produkcji do 2020 roku. Dlatego też Webasto, jako lider rynku spodziewa się dalszego umiarkowanego wzrostu do roku 2017.
Początkowo, z powodu załamania w Rosji, sprzedaż w dziale Termo osiągnęła jedynie zeszłoroczny poziom. Wskaźnik inwestycji wyniósł 5,1%, po wyjątkowym 6,4% wzroście (147 milionów euro) w roku 2013. Tym samym powrócił do poziomu z lat wcześniejszych.
W roku 2013 Grupa zainwestowała 45 milionów euro wyłącznie na cele poszerzenia centrum badań tworzyw sztucznych w Schierling. W roku 2014, 125 milionów euro przeznaczono na urządzenia techniczne potrzebne do nowych projektów. Wydatki na badania i rozwój pozostały praktycznie na tym samym poziomie, wynosząc 187 milionów euro w porównaniu do 189 milionów euro w roku 2013.
W roku 2014 ponownie wzrosła też liczba pracowników zatrudnionych przez Grupę Webasto.
Pod koniec grudnia dla lidera rynku w sektorze systemów dachowych i ogrzewania postojowego pracowało prawie 10 400 osób. W rezultacie rodzina Webasto powiększyła się o 600 nowych pracowników w stosunku do roku ubiegłego. Nowi członkowie załogi zatrudnieni zostali przede wszystkim w Europe i Chinach, gdzie w zeszłym roku otworzono dwa nowe zakłady produkcyjne
w Wuhan i Shenyang. Dobre wyniki firmy utrzymywały się nadal w pierwszym kwartale 2015 roku. Wartość sprzedaży wrosła o 22% w stosunku do pierwszego kwartału 2014 roku, podczas gdy stopa zwrotu EBIT wyniosła w tym okresie 5,3%.
Tagi: dachy panoramiczne, dachy przesuwne, Grupa Webasto, Holger Engelmann, Szyberdachy, Webasto
Dodaj komentarz