logo
logo
logo
logo
galerie handlowe

Galerie handlowe – czy jeszcze przyciągają klientów?
Opublikowano: 23 listopada 2022

Galerie handlowe stanowią pierwszy kierunek świątecznych oraz przedświątecznych zakupów klientów w Polsce. W poprzednich latach ruch w tym czasie wzrastał nawet o 25%.  W tym roku, przewidywane jest jego zwiększenie. Zwiększona aktywność w branży retail w tym roku zaczęła się z początkiem listopada i każdego dnia uruchamiane są następne kampanie reklamowe związane z Bożym Narodzenia. Przełom listopada oraz grudnia to czas, kiedy każde centrum handlowe odnotowuje zwiększenie się poziomu wydatków Polaków.

Odpowiednia atmosfera

Tym, czym każda galeria handlowa przyciąga swoich klientów w okresie przedświątecznym oraz świątecznym, jest z pewnością bożonarodzeniowa aura – zapachy, świąteczne piosenki, choinki, bombki, lampki – to wszystko ma wpływ na zwiększone tempo konsumpcyjnego biegu. Zbudowanie właściwej atmosfery w tym szczególnym okresie jest bardzo istotne z perspektywy handlu. Dobre samopoczucie przybywających klientów ma wpływ na zwiększoną chęć robienia zakupów, jak i przyczynia się do stworzenia mocnej więzi konsumentów z marką. Dzięki temu wszystkiemu klienci stają się bardzo podatni na różne komunikaty, które zwracają ich uwagę i mogą być źródłem inspiracji do zakupów. Jak pokazują liczne badania po wizycie w galerii handlowej, większość klientów ma bardzo dobry nastrój.

Nie tylko audio marketing, ale także aromamarketing wpływają na atmosferę. Właściwie wybrana muzyka nie tylko podnosi komfort robienia zakupów, ale również sprawia, iż klienci spędzają więcej czasu w wybranym miejscu, co przekłada się automatycznie na zwiększoną sprzedaż produktów. Odpowiednie utwory muzyczne budują także lojalność klientów wobec marki, co w przedświątecznym czasie jest niezwykle pożądane. Istotną rolę odgrywają także restauracje i kawiarnie obecne w galeriach, gdzie klienci mogą się zatrzymać, zjeść coś ciepłego czy napić się kawy. W ten sposób zostają na zakupach dłuższy czas. Ważny jest też aromamarketing, który ma wpływ na znakomitą zapachową pamięć miejsca, tworzy przyjemny klimat oraz potęguje miłe doznania.

Reklama in-Store w okresie przedświątecznym i świątecznym

Każdy spośród klientów wybierających się do galerii handlowej, idzie tam z myślą o zrobieniu zakupów. W jego planach jest zakup:

  • prezentów dla osób najbliższych,
  • pysznych potraw,
  • choinki,
  • świątecznych dekoracji.

Wszystko to sprawia, iż świąteczny czas jest bardzo korzystny dla wszelkich marek i firm, które podjęły decyzję o reklamowaniu się w tymże czasie. Reklamy emitowane w miejscu sprzedaży docierają bowiem do świadomości konsumentów w takim samym czasie, co dokonywane przez nich zakupy: są w pobliżu produktów i posiadają na nie przeznaczony budżet. Według przeprowadzonych badań, aż 15% klientów po zapoznaniu się z komunikatem reklamowym, odwiedziło dany sklep. Za sprawą mediów In-store zwiększeniu ulega nie tylko ruch, ale również budowane jest zaangażowanie klientów i zainteresowanie produktami – statystycznie co dziesiąta osoba przebywająca w galerii wyda pieniądze w zareklamowanym punkcie sprzedażowym.

Świąteczne działanie na zmysły

Okres przedświąteczny i świąteczny jest ważnym czasem dla galerii handlowych z różnych względów. Po pierwsze zamknięcie roku sprzedażowego przynosi sporo możliwości na uzyskanie jeszcze lepszych rezultatów. Wszystko to jest możliwe do osiągnięcia dzięki wzmocnieniu lojalności klientów, którzy zapamiętają na dłużej pozytywne wrażenia związane z odwiedzeniem danego obiektu handlowego. Dla firm oferujących usługi marketingu sensorycznego jest to okres wzmożonej pracy.

Punkty usługowe oraz sklepy dokonują zmiany playlist muzycznych na świąteczne, które uzupełnione zostają zapachem kojarzonym ze Świętami. Używane są nuty goździków, jabłecznika czy cynamonu. Jeśli dodać do tego świąteczne gadżety do wystroju pomieszczeń – można mieć pewność, iż klienci odwiedzający galerie handlowe poczują klimat zbliżających się już Świąt wszystkimi zmysłami. Dotknięcie przez nich potencjalnych prezentów oraz wypicie pysznej kawy z niewielką ilością cynamonu pozwoli im na przeniesienie się do cudownego i rodzinnego czasu Bożego Narodzenia.

Tagi: , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

etykiety

Innowacje w etykietowaniu – kluczowy element...

Etykiety, choć często postrzegane jako mały szczegół, odgrywają ogromn...
torby bawełniane z nadrukiem

5 powodów, dla których warto zainwestować w t...

Torby bawełniane z nadrukiem stały się jednym z najchętniej wybieranyc...
zakupy w USA

Zakupy w USA nigdy nie były łatwiejsze – dzię...

Proces wysyłki jakiejkolwiek przesyłki z USA do Polski to dość ryzykow...
call tracking

Сall tracking: czym jest i jak działa...

Telefony od zainteresowanych klientów są nadal cennym źródłem sprzedaż...