logo
logo
logo
logo

Eurosender, czyli historia start-up’u który odniósł sukces
Opublikowano: 19 lipca 2018

Codziennie powstaje ponad 130 tysięcy nowych przedsiębiorstw. To, czy przetrwają próbę czasu zależy od wielu czynników. Mimo działania w tych samych branżach i dysponowania podobnymi zasobami – firmy nie osiągają podobnych wyników.

Tak dzieje się również w świecie internetowych start-up’ów. Świetnym przykładem start-up’u który odniósł sukces jest Eurosender. Jak udało się nam zdobyć europejski rynek w zaledwie 3 lata? Zapraszamy do lektury.

Start-up, czyli co?

Ale zacznijmy od początku, czym jest start-up? To popularne w dzisiejszych czasach słowo ma wiele definicji, ale zawsze utożsamiane jest z biznesem.  Czy Uber to start-up? Czy firma założona w piwnicy przez Twojego wujka to start-up?

Zgodnie ze słownikiem biznesowym, start-up to przedsiebiortwo w początkowej fazie rozwoju. Przedsiębiorca pozyskuje wtedy finansowanie na realizację pomysłu, kształtuje pierwsze struktury firmy i zaczyna działalność operacyjną. Bardzo popularna definicja zaproponowana przez Steve’a Blank’a to natomiast tymczasowa organizacja, która poszukuje rentownego, skalowalnego i powtarzalnego modelu biznesowego.

 

Warta uwagi teoria, zaprezentowana przez jednego z blogerów, dotyczy 3 tajemniczych liczb: 50, 100, 500. Zgodnie z tym zamysłem, start-upem nie jest przedsiębiorstwo, które:

  • Osiąga więcej niż 50 mln USD przychodów rocznie
  • Zatrudnia więcej niż 100 osób
  • Jego wartość przekracza 500 mln USD

Ale poza numerami? W działalności start-up’ów bardzo ważną, a wręcz istotną rolę odrywa tzw. ekosystem. Tworzą go wszelkie relacje, powiązania i sieci między ludźmi, innymi organizacjami i przedsiębioracami w celu utworzenia nowych przedsięwzięć lub wspierania tych już istniejących.

Kolejna cechą jest innowacyjność, czyli siostra określenia start-up. Innowacja to pomysł na usprawinienie istniejących już zjawisk. Nie zawsze dotycząca jedynie produktu, usługi, czy  modelu bieznesowego. Mowa tu  również o kwestii związanych z zespołem. Najczęściej, łączone bywa wykształcenie ekonomiczne i informatyczne współzałożycieli.

Przepis na sukces 

No właśnie,  czy przepis na sukces tak właściwie istnieje? Wydawać by się mogło, że największą częścią składową sukcesu jest pomysł na biznes. Firmy będące obecnie category-killerami na rynku, niekoniecznie były pierwszymi pomysłami tego typu w swojej dziedzinie. Przykładowo – Facebook nie był przecież pierwszym portalem społecznościowym. Mimo tego jest wśród nich bezwzględnym liderem. Z drugiej strony – inicjatywy takie jak Uber, AirBnB są niemalże bezkonkurencyjnymi pionierskimi rozwiązaniami. Podobnie było z platformą Eurosender.

Pomysłodawca i założyciej platformy, Tim Potočnik podczas swojej wymiany studenckiej w Polsce (Szkole Głównej Handlowej w Warszawie) chciał wysłać przesyłkę do swojego kraju –  Słowenii. W czym problem? Rynek aż pęka w szwach od nadmiaru usług oferowanych przez firmy kurierskie. Ale jak wybrać tę najbardziej opłacalną, najefetywniejszą usługę?  Wysokie koszty dla indywidualnych zleceń oraz dodatkowe, często ukryte opłaty nie ułatwiały sprawy.

 

Strategia błękitnego oceanu 

Eurosender powstał, aby zapełnić lukę w branży logistycznej. Nie działamy na rynku usług kurierskich – czerwonym oceanie, który jest juz zagospodarowany. Eurosender to broker – platforma online, skupiająca najlepsze firmy logistyczne w jednym miejscu.

Wykorzystaliśmy wolną, niezagospodarowaną jeszcze przestrzeń rynkową. Tym samym, wkroczyliśmy na obszar błękitnego oceanu. Nie konkurujemy z firmami kurierskimi. Współpracujemy z nimi aby oferować klientom jak najszerszą gamę usług logistycznych.  Dzięki temu, Eurosender może wykorzystać w pełni swoją innowacyjność. Jesteśmy skoncentrowani na stwarzaniu nowych wartości dla naszych klientów oraz kooperantów.

Jak to działa?

W skrócie, Eurosender to platforma online dzięki której możesz zarezerwować usługi logistyczne. Poprzez współpracę z wieloma firmami wyspecjalizowanymi w transporcie międzynarodowym oraz lokalnymi firmami kurierskimi, spedytorami i operatorami pocztowymi proces zlecania przesyłki jest znacznie ułatwiony. Oferujemy możliwość zlecenia usługi kurierskiej świadczonej od drzwi do drzwi – szybka wysyłka nie stanowi większego problemu.

Z drugiej strony, poprzez współpracę z wieloma firmamy logistycznymi Eurosender posiada wyższą siłę przetargową w porównaniu z pojedynczymi zamówieniami. Przez to, jest w stanie negocjować niższe ceny. Koszty transportu zostają zminimalizowane – kurierzy nie wykonują tzw. „pustych przejazdów” z jedną lub dwoma przesyłkami. Pojazdy są zawsze w pełni załadowane.  Wpływa to tym samym na redukcję emisji dwutlenku węgla. Transport drogowy jest największym źródłem emisji gazów cieplarnianych – stanowi ponad 70% ogółu.

Pomysł na oferowanie prostych i niedrogich usług, których do tej pory brakowało na rynku okazał się strzałem w dziesiątkę.  Przy pomocy Eurosender możesz wysłać przesyłkę do każdego kraju Unii Europejskiej. Jeśli chcesz dowiedzieć się jak pakować i przygotować do wysyłki konkretne przedmioty –  zachęcamy do lektury naszych poradników na blogu.

Tagi: , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

e-commerce

Jak skutecznie magazynować towary w e-commerc...

Magazynowanie towarów jest fundamentem...
Szyba do wózka widłowego

Jak wybrać odpowiednią szybę do wózka widłowe...

Wózki widłowe to niezastąpione pojazdy w magazynach, centrach logistyc...
kontener morski

Ile kosztuje kontener morski? Orientacyjne ce...

Zakup lub wynajem kontenera morskiego to koszt od kilku do kilkudziesi...