logo
logo
logo
logo
E-mailing

E-mailing jako efektywna forma marketingu internetowego
Opublikowano: 21 grudnia 2017

Obecnie trudno sobie wyobrazić sprawnie działającą firmę bez reklamy w internecie, choćby w jej najprostszej formie, ograniczającej się do posiadania prostej strony www.

Duży wpływ na rozwój firmy ma reklama (w różnej formie), a e-mailing to jedna z bardziej skutecznych – jeśli jest wykonana w rozsądny sposób – form reklamy. Dzięki takiej reklamie można dotrzeć do bardzo dużej grupy odbiorców w krótkim czasie.

E-mailing jest formą bezpośredniego marketingu, do której wykorzystuje się pocztę elektroniczną. Do podstawowych zadań e-mailingu należy:

  • budowa lojalności konsumenckiej,
  • tworzenie długotrwałych relacji z odbiorcami,
  • pozytywną budowę wizerunku firmy,
  • sprzedaż produktów

Odbiorca powinien wyrazić zgodę na otrzymywanie e-mailingu. W przeciwnym razie taka forma reklamy prawdopodobne trafi do folderu – spam, a w najgorszym przypadku, mogą za to grozić konsekwencje prawne. Jeśli reklama ma być skuteczna, musi być wykonana w sposób zgodny z prawej oraz ogólnie przyjętymi zasadami – decydując się na stworzenie własnej bazy maili, skup się na pozyskaniu ich za zgodą użytkowników.

E-mailing wykorzystuje się do następujących działaniach marketingowych:

  • w programach lojalnościowych,
  • w badaniach potrzeb rynku, marketingowych,
  • w promocjach,
  • jako komunikację wewnętrzną.

Taka forma marketingowa wiąże się także z ryzykiem, zwłaszcza gdy realizujemy ją za pomocą własnych, ograniczonych możliwości. Głównym zagrożeniem jest fakt, że przez naszą nieuwagę, wysyłka mailingu zostanie zrealizowana w taki sposób, że wszyscy odbiorcy będą widzieć adresy e-mail wszystkich z listy dystrybucyjnej. Taka nieumiejętna wysyłka może przynieść bardzo przykre konsekwencje (co w historii miało już miejsce), nie wspominając o fakcie, że w takiej sytuacji nasz wizerunek ulega mocnemu nadszarpnięciu.

Jeśli za mailing odpowiada osoba nie mająca większego rozeznania w tej formie reklamy, masowe wysyłanie maili może spowodować, że nasz adres e-mail zostanie zakwalifikowany jako spamerski, przez co trafi na czarną listę i w konsekwencji może się tak zdarzyć, że tysiące serwerów pocztowych z całego świata może przestać akceptować nasze wiadomości.

Nieprawidłowo utworzona wiadomość może trafić także do spamu, np. z powodu źle dobranej treści, czy zalewu linków znajdujących się w wiadomości. Jednak mimo tych zagrożeń, e-mail marketing pozostaje jedną z najskuteczniejszych i najpopularniejszych form marketingu internetowego. Jeśli sami nie zdecydujemy się na prowadzenie e-mailingu, być może warto zastanowić się nad powierzeniem go specjalistom, którzy doskonale wiedzą jak utworzyć atrakcyjną wiadomość, która nie zostanie uznana za spam, oraz zainteresuje potencjalnego klienta.

E-mailing posiada wiele zalet, wśród których wymienić można:

  • Skala działania – za pomocą odpowiedniego szablonu możemy dotrzeć do bardzo dużej grupy odbiorców.
  • Szybkość – szybka wysyłka pozwala na aktualizowanie treści i ich szybki zredagowanie. Poza tym mail dociera do odbiorcy w kilka sekund po wysłaniu. Dzięki specjalnym narzędziom wiemy do ilu osób reklama dotarła, ile osób ją otworzyło i przeczytało.
  • Posiadając gotową bazę odbiorców, wydatki są dużo niższe, niż by to miało miejsce przy tradycyjnej reklamie
  • Personalizacja – można wysyłać spersonalizowane wiadomości, które odbiorca postrzega, jako przygotowane specjalnie dla niego, np. życzenia urodzinowe.

E-mailing pomaga usprawnić komunikację między firmą a klientem. Jest to wygodny sposób, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Email jest formą reklamy, koło której nie można przejść obojętnie, a dodatkowo dzięki temu, że wysyłka dużej ilości wiadomości jest niedroga to zwrot z inwestycji może być bardzo duży. Dlatego coraz więcej firm patrzy korzystnie na taką formę marketingu.

materiał przygotowany przy współpracy z: infobrokering.com.pl

Tagi: , , , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Liczba komentarzy: Jeden komentarz
  • Tomasz78 pisze:

    Aby pisać jakościowe maile wypada mieć przynajmniej minimum zdolności copywriterskich, które pomagają przy formułowaniu wypowiedzi i innych typowo lingwistycznych zawiłościach. Ten temat został całkiem ciekawie opisany np. tutaj biznes-go.pl/artixen-net-o-roli-copywritingu-w-procesie-pozycjonowania/ warto przeczytać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

leasing paneli fotowoltaicznych

Panele fotowoltaiczne w ramach leasingu...

W erze rosnącej świadomości ekologicznej i dynamicznego rozwoju techno...
etykiety

Innowacje w etykietowaniu – kluczowy element...

Etykiety, choć często postrzegane jako mały szczegół, odgrywają ogromn...
torby bawełniane z nadrukiem

5 powodów, dla których warto zainwestować w t...

Torby bawełniane z nadrukiem stały się jednym z najchętniej wybieranyc...
Onboarding

Onboarding zdalny, czyli wdrożenie pracownika...

Jak ograniczyć rotację pracowników, obniżyć koszty zatrudnienia i zwię...