Obecnie trudno sobie wyobrazić sprawnie działającą firmę bez reklamy w internecie, choćby w jej najprostszej formie, ograniczającej się do posiadania prostej strony www.
Duży wpływ na rozwój firmy ma reklama (w różnej formie), a e-mailing to jedna z bardziej skutecznych – jeśli jest wykonana w rozsądny sposób – form reklamy. Dzięki takiej reklamie można dotrzeć do bardzo dużej grupy odbiorców w krótkim czasie.
Odbiorca powinien wyrazić zgodę na otrzymywanie e-mailingu. W przeciwnym razie taka forma reklamy prawdopodobne trafi do folderu – spam, a w najgorszym przypadku, mogą za to grozić konsekwencje prawne. Jeśli reklama ma być skuteczna, musi być wykonana w sposób zgodny z prawej oraz ogólnie przyjętymi zasadami – decydując się na stworzenie własnej bazy maili, skup się na pozyskaniu ich za zgodą użytkowników.
Taka forma marketingowa wiąże się także z ryzykiem, zwłaszcza gdy realizujemy ją za pomocą własnych, ograniczonych możliwości. Głównym zagrożeniem jest fakt, że przez naszą nieuwagę, wysyłka mailingu zostanie zrealizowana w taki sposób, że wszyscy odbiorcy będą widzieć adresy e-mail wszystkich z listy dystrybucyjnej. Taka nieumiejętna wysyłka może przynieść bardzo przykre konsekwencje (co w historii miało już miejsce), nie wspominając o fakcie, że w takiej sytuacji nasz wizerunek ulega mocnemu nadszarpnięciu.
Jeśli za mailing odpowiada osoba nie mająca większego rozeznania w tej formie reklamy, masowe wysyłanie maili może spowodować, że nasz adres e-mail zostanie zakwalifikowany jako spamerski, przez co trafi na czarną listę i w konsekwencji może się tak zdarzyć, że tysiące serwerów pocztowych z całego świata może przestać akceptować nasze wiadomości.
Nieprawidłowo utworzona wiadomość może trafić także do spamu, np. z powodu źle dobranej treści, czy zalewu linków znajdujących się w wiadomości. Jednak mimo tych zagrożeń, e-mail marketing pozostaje jedną z najskuteczniejszych i najpopularniejszych form marketingu internetowego. Jeśli sami nie zdecydujemy się na prowadzenie e-mailingu, być może warto zastanowić się nad powierzeniem go specjalistom, którzy doskonale wiedzą jak utworzyć atrakcyjną wiadomość, która nie zostanie uznana za spam, oraz zainteresuje potencjalnego klienta.
E-mailing pomaga usprawnić komunikację między firmą a klientem. Jest to wygodny sposób, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Email jest formą reklamy, koło której nie można przejść obojętnie, a dodatkowo dzięki temu, że wysyłka dużej ilości wiadomości jest niedroga to zwrot z inwestycji może być bardzo duży. Dlatego coraz więcej firm patrzy korzystnie na taką formę marketingu.
materiał przygotowany przy współpracy z: infobrokering.com.pl
Tagi: E-mailing, Email, firma, klient, Marketing, reklamaAby pisać jakościowe maile wypada mieć przynajmniej minimum zdolności copywriterskich, które pomagają przy formułowaniu wypowiedzi i innych typowo lingwistycznych zawiłościach. Ten temat został całkiem ciekawie opisany np. tutaj biznes-go.pl/artixen-net-o-roli-copywritingu-w-procesie-pozycjonowania/ warto przeczytać.
Dodaj komentarz