Design Thinking to metoda, o której w ostatnich latach zrobiło się głośno. Najprościej możemy ją zdefiniować jako kreatywne, nieszablonowe rozwiązywanie złożonych problemów. Design Thinking na język polski możemy przetłumaczyć jako „myślenie projektowe”, a jego głównym celem jest dostarczenie twórczych, innowacyjnych oraz wykraczających poza standardowe ramy rozwiązań.
O Design Thinking sporo się mówi, zwłaszcza w ostatnich latach. Nie jest to jednak nowy pomysł, który zrodził się w dzisiejszych czasach – początki tej metody sięgają bowiem już lat 60-tych XX w. Od początku swojego istnienia przyświecał jej jeden cel – metoda miała dostarczać innowacyjnych rozwiązań, pobudzających kreatywność i zdolność do zrozumienia potrzeb odbiorców docelowych. Było to możliwe do zrealizowania dzięki zastosowaniu specyficznych metod pracy, które następnie były dostosowywane do potrzeb danego schematu biznesowego.
Głównym zadaniem Design Thinking jest kreowanie i wcielanie w życie innowacyjnych rozwiązań. Cały proces dzieli się na kilka etapów, przez które należy przejść w toku twórczego projektowania. Bardzo ważnym elementem koncepcji Design Thinking jest empatia, rozumiana jako poznanie i dogłębne zrozumienie potrzeb grupy docelowej. Jest to bowiem pierwszy i najważniejszy zarazem krok do wykreowania takiego nowego rozwiązania, które będzie cieszyło się uznaniem odbiorców. Aby tego dokonać, zespół projektowy musi wczuć się w potrzeby odbiorców i znaleźć najlepsze rozwiązanie ich najistotniejszych problemów.
Design Thinking pozwala na tworzenie skrojonych na miarę, idealnie dostosowanych do potrzeb konkretnej grupy docelowej produktów, które będą miały duże szanse na odniesienie sukcesu. Co więcej, jest to bardzo uniwersalna metoda, która świetnie sprawdza się w wielu dziedzinach – można ją wykorzystać m. in. do projektowania nowych produktów fizycznych, tworzenia innowacyjnych, skrojonych na miarę klienta usług oraz wielu innych rozwiązań biznesowych, które będą perfekcyjnie odpowiadały na najbardziej istotne potrzeby współczesnych odbiorców.
Design Thinking daje możliwość sprawnego i uporządkowanego rozwiązywania nawet najbardziej skomplikowanych i złożonych problemów biznesowych. Zapewnia przy tym świeże spojrzenie na dany problem lub sytuację, dostarczając praktycznych, intuicyjnych w stosowaniu narzędzi, pozwalających na znalezienie najlepszego jego rozwiązania.
Umiejętne stosowanie Design Thinking wymaga poznania podstaw tej metody oraz zastosowania odpowiedniej, skutecznej metodyki. Jedną z nich jest DTMethod – polska koncepcja, która umożliwia tworzenie rozwiązań metodą Design Thinking w prosty i skuteczny sposób. Opiera się na trzech filarach: DTModel, DTTools oraz DTRules&Roles. Warsztaty DTMethod są prowadzone w formie spotkań online lub offline. W ich trakcie opracowywane są innowacyjne rozwiązania oraz tworzone produkty lub usługi, których potrzebują i poszukują klienci.
Tagi: biznes, Design Thinking, firma, Marketing
Dodaj komentarz