logo
logo
logo
logo
Darmowa reklama w internecie

Darmowe sposoby reklamy w sieci. Tak! W internecie da się reklamować za 0 zł. Sprawdź jak!
Opublikowano: 29 sierpnia 2022

Reklamowanie się w internecie to bardzo dobry sposób na promowanie naszej marki, firmy czy innego projektu. Niezależnie jednak od tego co promujemy, przeważnie wśród wielu opcji i możliwości poszukujemy tych, które nie będą wymagały dużego budżetu reklamowego. W internecie nie musimy korzystać tylko i wyłącznie z pozycjonowania stron internetowych, kampanii reklamowych czy artykułów sponsorowanych. Mamy do wyboru również wiele innych darmowych sposobów, gdzie będziemy mogli zwiększyć widoczność naszej marki bez wydawania pieniędzy. Czym są zatem takie sposoby i czy są skuteczne? W tym tekście odpowiadamy na te pytania, a także przedstawiamy najciekawsze sposoby darmowej reklamy w sieci.

Czym jest darmowa reklama i czy jest skuteczna?

Darmowa reklama w internecie to sposób reklamowania się w sieci, który z jednej strony będzie zwiększał popularność i widoczność naszej marki, a z drugiej strony nie będzie wymagał od nas wydawania pieniędzy na promocję. Ogólnie istnieje wiele mniej lub bardziej skutecznych sposobów takiej reklamy.

Darmowe sposoby reklamowania się również, mogą pomagać pozyskiwać nam klientów, a także osiągnąć nasze cele reklamowe. Wiele osób obawia się o tę kwestię, myśląc, że jeśli nie wydają pieniędzy na reklamę, nie będą korzystali ze skutecznie działającej promocji.

W rzeczywistości wydawanie pieniędzy na reklamę w internecie ma jedynie przyspieszyć cały proces, a także go ułatwić i sprawić, że będzie bardziej komfortowy. W sieci jednak w zamian za niewydawanie funduszy możemy reklamować się tak samo skutecznie jak przez płatne sposoby reklamy. Oprócz tego, że będą tak samo skuteczne, jak inne sposoby, będą wymagały od nas wykonana większej ilości pracy lub nie będą dawały aż tak dużych możliwości jak reklamach płatna. W dalszym ciągu będziemy mogli pozyskiwać klientów, zwiększać sprzedaż, a także budować pozytywny wizerunek naszej marki w sieci.

Wizytówka Google Maps

Pierwszym sposobem darmowej reklamy w internecie, który przedstawiamy, jest stworzenie i pozycjonowanie wizytówki na Google Maps. Jest popularna czerwona pinezka na mapach Google, którą dodajemy pod adresem naszej firmy. Pinezki takie – wizytówki wyświetlane są również często w tradycyjnej wyszukiwarce Google, jeśli użytkownicy szukają lokalnych firm i marek. Same mapy Google również bardzo często służą do wyszukiwania firm, produktów czy instytucji, dlatego zdecydowanie warto zaoferować swoje usługi na mapach Google.

Założenie wizytówki Google Moja Firma na Google Maps, jest darmowe i możemy wykonać je samodzielnie według wielu poradników dostępnych w internecie. Następnie wystarczy odpowiednio zoptymalizować i skonfigurować oraz pozycjonować ją, czyli wykonywać działania mające na celu lepsze dostosowanie wizytówki do aplikacji Google Maps. Dzięki temu nasza wizytówka będzie wyświetlana jako jeden z pierwszych wyników wyszukiwania, gdy użytkownicy będą szukali firm i usług na Google Maps.

Do działań optymalizacyjnych i pozycjonujących możemy zaliczyć odpowiednie uzupełnienie wszystkich formularzy na wizytówce, dodawanie zdjęć, zdjęć 360 stopni i wirtualnego spaceru, dodawanie aktualnych postów, powiązanie adresu WWW naszej strony internetowej, a także lokalnego numeru telefonu z numerem kierunkowym, czy linkowanie wizytówki w sieci.

Profile w social mediach

Jednym z najskuteczniejszych sposobów darmowego reklamowania się w internecie, który potrafi zgromadzić wokół naszej marki nawet setki tysięcy odbiorców, jest stworzenie i prowadzenie profilu w social mediach. Obecnie media społecznościowe regularnie zyskują na popularności i coraz więcej osób spędza w nich wiele godzin dziennie. Służą nie tylko rozrywce i kontaktowaniu się ze znajomymi, ale także poszukiwaniu treści tematycznych.

Bardzo dobrym pomysłem na darmową reklamę w sieci jest zatem założenie profilu tematycznego np. na Facebooku czy Instagramie albo innym portalu społecznościowym, na którym najchętniej przebywają nasi odbiorcy. Następnie powinniśmy jakościowo uzupełnić profil, a także regularnie publikować ciekawe i przydatne posty, które będą dawały konkretne wartości naszym użytkownikom. Mogą być to np. posty poradnikowe czy publicystyczne. Powinniśmy reklamować również nasz profil na danym portalu społecznościowym np. na grupach tematycznych, zamieszczać otagowane i odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO posty, aby były widoczne w wyszukiwarce. Możemy także sprowadzać ruch z internetu na nasz profil w social mediach. Ważnym elementem jest również dbanie o naszych użytkowników, których powinniśmy angażować i przywiązywać do naszej marki. Możemy robić to poprzez organizowanie konkursów, oferowanie specjalnych rabatów, czy publikowanie ciekawych form contentu.

Content marketing

Jakościowym sposobem darmowej reklamy w internecie jest również content marketing. Jest to zamieszczaniem w internecie ciekawych i przydatnych treści, które mają za zadanie zwrócić uwagę na naszą markę. Mogą być to proste, artykuły tematyczne czy wpisy blogowe. Budując odpowiednio wiele takich publikacji, będziemy pasywnie jeszcze przez bardzo długi czas korzystali ze sporego napływu użytkowników do naszej marki.

Marketing szeptany

Bardzo podobnym do content marketingu rodzajem darmowej reklamy w sieci jest marketing szeptany. Polega on na umieszczeniu w interesie krótkich kilkuzdaniowych wpisów na temat naszej firmy. Wpisy te będą polecały naszą markę i przedstawiały ją w pozytywnym świetle. Mogą być one stylizowane na wpisy zadowolonych klientów, osób, które znają i polecają naszą markę czy osób związanych z naszą marką polecających ją bezpośrednie i otwarcie. Marketing szeptany przede wszystkim wykonuje się w celu zachęcenia użytkowników do zapoznania się z naszą marką. Ci w sieci bardzo często poszukują marek i chętnie również sugerują się poleceniami innych osób, zwiększając w ten sposób szanse na udane zakupy. Dodając zatem wpisy polecające naszą markę, zwiększamy szansę na pozyskanie klientów.

Jak wykonywać marketing szeptany? Przede wszystkim powinniśmy budować dużą i wiarygodną bazę wpisów polecających. Powinniśmy robić to regularnie, ale w nieszablonowy sposób. Każdy wpis powinien być unikalny, a także napisany w jakościowy sposób. Powinien nawiązywać do dyskusji w danym temacie, czy odpowiadać na pytania innych użytkowników. W samym wpisie powinniśmy zamieścić link do naszej strony internetowej, a także pozytywnie zarekomendować naszą firmę. Wpisy te możemy dodawać na forach internetowych, w mediach społecznościowych, na YouTube czy w tych wszystkich miejscach, gdzie możliwe jest dodawanie komentarzy. Zbudowane dużej bazy wpisów polecających będzie sprawiało, że regularnie będziemy mogli liczyć na napływ nowych klientów, którzy będą chcieli sprawdzić naszą markę.

G.T.P.L.

Tagi: , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

etykiety

Innowacje w etykietowaniu – kluczowy element...

Etykiety, choć często postrzegane jako mały szczegół, odgrywają ogromn...
torby bawełniane z nadrukiem

5 powodów, dla których warto zainwestować w t...

Torby bawełniane z nadrukiem stały się jednym z najchętniej wybieranyc...
call tracking

Сall tracking: czym jest i jak działa...

Telefony od zainteresowanych klientów są nadal cennym źródłem sprzedaż...
SEO strony internetowej

SEO strony internetowej – jak to zrobić...

Pozycjonowanie stron internetowych to proces niezbędny dla każ...