Każdy człowiek bez względu na to, jak siebie postrzega, czy sądzi, że jest kimś wyjątkowym, czy przeciętnym, posiada swoją własną markę osobistą. Jednym potrzeba jednak więcej czasu i wsparcia osób zewnątrz, aby ją odkryć i świadomie kształtować. Na tym właśnie polega personal branding? Co oznacza to pojęcie i czy dobrze wybrany kurs coachingu pozwoli na budowanie marki osobistej?
Personal branding to właściwie proces budowania w sposób przemyślany i dokładny swojej marki osobistej oraz zarządzania swoim wizerunkiem oraz karierą. To ogół działań, jakie mają na celu stworzenie marki przyporządkowanej do naszej osoby, którą określają wizerunek, nazwisko, wszystko to co robimy, mówimy i co osiągnęliśmy na różnych polach: zawodowym, rodzinnym, towarzyskim. Personal branding opiera się na potraktowaniu własnej osoby jak produktu, który ma określone cechy, wiąże się z przekazywaniem pewnych, pożądanych przez odbiorców wartości, a także staje się on rozpoznawalny i rozróżniany przez rynek.
Eksperci twierdzą, że jest to przemyślany i dobrze zaplanowany proces zarządzania własnym, autentycznym wizerunkiem, na który składają się pełne informacje, cechy, wartości i przesłania. Własna marka osobista, która jest silna, w dłuższej perspektywie czasu daje przewagę w kontaktach międzyludzkich i staje się wymierną wartością rynkową.
Jak budować swoją markę?
Dobry kurs coachingu, który może odbywać się w ramach spotkań twarzą w twarz, lub w większej grupie kursantów, pozwoli na zdefiniowanie marki osobistej. Musimy uświadomić sobie, że jesteśmy własnymi markami, bez względu na to, czy nam się to podoba, czy nie. Możemy sprawić, że nasza marka będzie silna i stanie się motorem napędowym do działania dla innych ludzi. Słaba marka czyni nas przeciętnymi i nie budzi niczyjego zainteresowania.
Personal branding jest procesem, który powinien dążyć do kształtowania w pożądany dla nas sposób marki osobistej, która będzie wpływała pozytywnie na nasze zawodowe i prywatne relacje. To ogół zdań, opinii i komentarzy, jakie inne osoby mają na nasz temat. Warto poświęcić czas i środki na uświadomienie sobie, jaką marką jesteśmy, jaką chcemy budować i w jaki sposób zarządzać swoim wizerunkiem.
Coaching, mentoring i marketing to dziedziny, które pozwalają na budowanie marki osobistej w pożądany sposób. Dlatego zapisanie się na kurs coachingu może być jednym z najbardziej istotnych kroków w personal brandingu.
Dobrze przemyślana i zaplanowana budowa własnej silnej marki jest niezbędna do efektywnego rozwijania kariery zawodowej, zwłaszcza dzisiaj, bowiem żyjemy w wysoce konkurencyjnym świecie. Inwestowanie w siebie, swoje osiągnięcia, wizerunek i rozpoznawalność sprawiają, że branding personalny jest coraz bardziej efektywny i pozwala na pozytywne kształtowanie relacji z innymi ludźmi na różnych płaszczyznach – zawodowych, prywatnych i rodzinnych. Wykraczamy tym samym poza sferę zawodową, jako że sukces biznesowy ma przełożenie na szczęście w życiu osobistym.
Dodaj komentarz