Marka osobista to wizerunek każdej osoby, który powinien być kształtowany w sposób świadomy i celowy. Najczęściej takich projektów podejmują się agencje marketingowe i PR-owe, głównie dla osób znanych – polityków i celebrytów, ale tak naprawdę każda osoba może i powinna skutecznie kreować swoją markę osobistą.
W biznesie można w tym celu wykorzystywać autorską metodę polskiego trenera, eksperta marketingu i personal brandingu, którą stworzył Piotr Grządziel.
Piotr Grządziel to praktyk, trener i ekspert marketingowy, który specjalizuje się w szeroko rozumianym personal brandingu, czyli kształtowaniu marki osobistej. Wielokrotnie pracował on dla największych marek na świecie, przy opracowywaniu i wspieraniu ich wizerunku, dzięki czemu zdobył bezcenne doświadczenie, które przełożył na pracę z ludźmi. Współpracował z wieloma znanymi firmami w Polsce i na świecie.
Stworzył metodę Top Personal Branding, pracuje aktywnie nad personal brandingiem i marketingiem dla czołowych liderów i marek w Polsce. Jest też właścicielem firmy konsultingowej, która zajmuje się zintegrowaną komunikacją marketingową oraz prowadzi liczne wykłady. Jeśli chcielibyście dowiedzieć się, czym jest marka osobista szkolenie Piotra Grządziela na pewno pozwoli Wam to zrozumieć. Tym bardziej, że ma on na swoim „koncie” ponad 2’000 godzin szkoleń, treningów i wykładów.
Top Personal Branding jest metodą budowania marki osobistej, która opiera się na kilku, wybranych elementach. Jednam z najważniejszych są profile osobowości człowieka, określające podstawy tego, kim jesteśmy, jak się zachowujemy w różnych sytuacjach. Istnieją 4 podstawowe typy osobowości, a dla każdego można przyporządkować odpowiednie, typowe cechy.
Kolejnym elementem są archetypy, rozwijające historię każdego z nas. Na bazie profilu osobowości można tworzyć markę osobistą i opowiadać o niej. Jest to o tyle ważne, że ludzie w sposób zupełnie naturalny rozumieją przekazy oparte na archetypach, przez co tworzenie spójnego wizerunku jest bardzo proste, a co najważniejsze – skuteczne. Łatwiej jest rozpoznać daną markę po archetypie i wyróżnić ją na rynku.
Kolejna część składowa to wartość marki osobistej, będąca wypadkową jej jakości i statusu. Dla właściciela marki najlepszym sposobem podnoszenia jej wartości jest wyróżnianie się pozytywnie na rynku, uzyskanie lojalności osób z otoczenia bliższego i dalszego. Przy pracy nad wartością marki ważne jest odpowiedzenie sobie na kilka istotnych pytań, m.in. kim jestem i co oferuję innym.
Dla kształtowania w sposób świadomy, celowy i skuteczny marki osobistej, trzeba też przyjąć określony model biznesowy, w którym korzysta się z wartości, archetypów i profilu osobowości danej osoby. Daje to pełen obraz sytuacji i pozwala na wybór strategii biznesowej działania.
Ostatnim, bardzo ważnym elementem metody Top Personal Branding jest przełożenie modelu biznesowego na plan działania, obejmujący obecność marki osobistej w sieci oraz działania, jakie w jej obrębie mogą być realizowane.
Tagi: konsalting, marka osobista, Marketing, Piotr Grządziel, PR, Top Personal Branding
Dodaj komentarz