logo
logo
logo
logo
mechanizm kierowniczy

Cel i konstrukcja mechanizmów kierowniczych
Opublikowano: 8 sierpnia 2023

Mechanizm kierowniczy jest jednym z kluczowych elementów pojazdu, który zapewnia jego prowadzenie i zwrotność. Zapewnia on połączenie między kierownicą a kołami, umożliwiając kierowcy kontrolowanie kierunku jazdy i pokonywania zakrętów. Konstrukcja mechanizmów kierowniczych może się znacznie różnić w zależności od typu i cech pojazdu. Można wybrać przekładnie kierownicze na sts.parts, firmie specjalizującej się w układach kierowniczych. Jednak przed dokonaniem zakupu zalecamy zapoznanie się z różnymi typami jednostek, a my doradzimy, jak wybrać odpowiednią dla swojego samochodu.

Główne funkcje i konstrukcja jednostki

Główne funkcje mechanizmu kierowniczego to:

  1. Przenoszenie ruchu obrotowego z kierownicy na przednie koła
  2. Zapewnienie obrotu przednich kół
  3. Zapewnienie wygodnego kierowania. Węzeł powinien zapewniać płynne i łatwe sterowanie, co poprawia komfort jazdy.

Części można podzielić na trzy główne kategorie w zależności od mechanizmu wspomagania.

Mechanizm kierowniczy niewspomagany hydraulicznie

Ten typ jest również nazywany „mechanicznym” lub „ręcznym”. Nie posiada on dodatkowego wspomagania hydraulicznego lub elektrycznego, a cały proces skręcania kół odbywa się siłą dłoni kierowcy. Ta opcja będzie dość niezawodna i łatwa w utrzymaniu. Jednak obracanie kierownicą jest stosunkowo trudne, szczególnie w samochodach z dużymi kołami i oponami.

Hydrauliczne wspomaganie kierownicy (wspomagane hydraulicznie)

Układ wspomagania kierownicy ma hydrauliczne wspomaganie, które pomaga kierowcy łatwiej i delikatniej obracać kierownicą. Wykorzystuje on moc płynu pod ciśnieniem przekazywanego z pompy do siłownika układu kierowniczego. Zalety wspomagania kierownicy to wygodniejsze kierowanie i mniejsza siła potrzebna do skręcenia kół. Jest to szczególnie przydatne przy niskich prędkościach lub podczas parkowania.

EPS (elektryczne wspomaganie kierownicy)

EPS to bardziej zaawansowana technologia wspomagania układu kierowniczego. Zamiast układu hydraulicznego wykorzystuje silnik elektryczny, który pomaga kierowcy obracać kierownicą w zależności od sytuacji. Układ zużywa energię tylko wtedy, gdy jest to konieczne, dzięki czemu jest bardziej oszczędny. EPS daje również producentom większą swobodę w dostosowywaniu czułości układu kierowniczego i może być zintegrowany z innymi systemami bezpieczeństwa i kontroli pojazdu.

Jak wybrać odpowiednią przekładnię kierowniczą?

Istnieje kilka czynników, które należy wziąć pod uwagę przy wyborze odpowiedniej części do pojazdu:

  • Typ pojazdu
  • Styl jazdy
  • Jakość i niezawodność

Jednostki SRU należy kupować wyłącznie w wyspecjalizowanych witrynach internetowych, takich jak sts.parts. Takie firmy oferują sprawdzone części samochodowe, zapewniają gwarancję i współpracują zarówno ze sprzedażą detaliczną, jak i hurtową. Zatrudniają one dedykowanych specjalistów, którzy pomogą ci wybrać części pasujące do twojej marki i modelu samochodu.

Tagi: , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

ISUZU D-Max

Astara wprowadza nowe ISUZU D-Max 2025 na ryn...

Astara, oficjalny importer i dystrybutor samochodów marki Isuzu w Pols...
ford z USA

Ford Ameryka: Najpopularniejsze amerykańskie...

Ford to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek samochodowych na świ...
Samochody z USA

Import Samochodów z USA do Polski – Czy to si...

Import samochodów z USA zyskuje na popularności wśród polskich kierowc...
Nissan ARIYA NISMO

Nissan ARIYA NISMO – Elektryczna Rewolucja na...

Nissan kontynuuje swoją rewolucję w świecie motoryzacji, prezentując m...