logo
logo
logo
logo

Epson przeciw zmianom klimatycznym
Opublikowano: 28 lipca 2021

Japońska marka Epson połączyła siły wraz z National Geographic po to, by stawić czoła globalnemu ociepleniu. Właśnie ruszyła ich wspólna kampania, która ma zachęcić do ochrony strefy poddbiegunowej. Zdaniem wielu ekspertów do 2100 r. doświadczymy całkowitego spóźnienia lodowców. W efekcie podniesie się poziom wód, co wpłynie także na ogromne straty w ekosystemie całej planety. Poniżej przedstawiamy szczegóły projektu.

Katey Anthony – kim jest twarz projektu?

Twarzą kampanii marki Epson na rzecz globalnego ocieplenia stała się współpracująca z National Geographic Katey Walter. Utalentowana pani naukowiec od lat zajmuje się bowiem stanem zmian klimatycznych na obszarze Syberii. Jak zresztą sama ostrzega – zniszczenie tego obszaru spowoduje uwolnienie dwukrotnie większych ilości węgla niż obecnie znajduje się go w atmosferze. Jednak jak sama badaczka odkryła – prawdziwych szkód może wywołać metan, który będzie produktem ubocznym ocieplenia klimatu. To również 5 razy więcej, niż dotychczas sądzono. To może drastycznie przyspieszyć nie tylko zagładę wielu gatunków, ale i nadejście globalnej katastrofy klimatycznej. Jak więc widać w interesie każdego z nas leży, by temu zapobiec.

Główne cele projektu

Kampania Epson i National Geographic ma na celu uświadomić ludziom na całym świecie, że razem możemy ocalić naszą planetę. W tym celu firmy opracowały krótką instrukcję, która w jasny sposób tłumaczy, w jaki sposób możemy zapobiec globalnemu ociepleniu. Są to m.in.:

  1. Obniżenie emisji ciepła – np. przez urządzenia biurowe, które wpływają na podniesienie temperatury;
  2. Świadomy wybór produktów – kupowanie u producentów, którzy używają produktów z recyklingu;
  3. Oszczędzanie wody – oraz innych źródeł energii odnawialnej.

Te i inne czynności mogą zapobiec ocieplaniu się naszego klimatu. Dawniej wzrost temperatury o 4oC zajmowało ok. 8000 lat. Dziś potrzeba na to jedynie 100 lat. Nie mamy więc dużo czasu na to, by dokonać zmian.

Ekologia w wydaniu Epson

Lata doświadczenia w branży sprawiły, że Epson stał się niekwestionowanym liderem we wprowadzaniu innowacyjnych rozwiązań. Dzięki nowoczesnym technologiom cyfrowym ten japoński producent drukarek zapowiada wprowadzanie kolejnych przełomowych zmian. Wedle zapowiedzi firmy do 2050 roku osiągnie ona ujemny bilans węglowy. W praktyce oznacza to więc, że producent ma zamiar całkowicie zrezygnować z wykorzystywania w swoich zakładach złóż metali, ropy itp.

Epson PrecisionCore – wyeliminuj zużycie ciepła

PrecisionCore to jedno z najnowszych odkryć marki Epson. Dzięki specjalnej technologii urządzenia sygnowane nazwą firmy, przestają przyczyniać się do wzrostu temperatury. W drukarkach wyeliminowano konieczność nagrzewania wyrzucanego atramentu. W trakcie procesu wyrzucania atramentu urządzenia Epson wywierają nacisk na elemencie piezoelektrycznym. Zabieg ten nie tylko korzystnie wpływa na środowisko, ale i zwiększa efektywność drukarki. Na tym jednak jeszcze nie koniec. Brak użycia ciepła w trakcie pracy urządzenia zmniejsza zużycie energii. To z kolei wpływa na zmniejszenie opłat za prąd.

Tagi: , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

magazyn_energii

Moc a pojemność magazynu energii – kluczowe r...

Magazyny energii zyskują coraz większą popularność w kontekści...
Jak przyspieszyć rozkład słomy

Jak przyspieszyć rozkład słomy?...

Użyźnianie gleby za pomocą pozostałej po żniwach słomy w gospodarstwac...
Hurtownia fotowoltaiczna

Hurtownia fotowoltaiczna – klucz do suk...

W dobie rosnącego zapotrzebowania na odnawialne źródła energii, fotowo...
Aleksandra Jurkowska

Aleksandra Jurkowska – inwestycja w OZE...

Odpowiednio dobrane źródło, przy dodatkowym dofinansowaniu z P...