Wybór odpowiedniej platformy e-commerce stanowi solidną podstawę do rozwoju Twojej firmy, dlatego potrzebujesz takiego rozwiązania do sprzedaży online, które w pełni zaspokoi oczekiwania Twojego biznesu. Magento 2 wydane zostało w listopadzie 2015 roku i jest jednym z najpopularniejszych dostępnych rozwiązań e-commerce na świecie. Co to jest Magento i czym wyróżnia się spośród konkurencji? Sprawdźmy to.
Magento to platforma e-commerce napisana w języku PHP i ciesząca się uznaniem firm na całym świecie wśród marek takich jak Coca-Cola, Ford czy Nike. Pierwsza wersja tego rozwiązania została wydana pod koniec 2008 roku i od tamtej pory zyskała ogromną popularność. W 2020 roku Magento było jedną z trzech platform, na którą sprzedawcy migrowali najczęściej, narzędzie zostało też wymienione jako lider wśród wiodących platform e-commerce w 2021 roku. Nie bez powodu Magento jest aż tak „rozchwytywane”. To potężny system, dzięki któremu można zbudować profesjonalny sklep internetowy.
Magento 2 oferuje wiele zaawansowanych funkcji, które umożliwiają sprzedawcom prowadzenie działalności i dostarczanie klientom niesamowitych wrażeń z zakupów. Poniżej przedstawiamy pięć najważniejszych korzyści, z których słynie Magento 2.
Pierwszą zaletą narzędzia jest fakt, że należy do rozwiązań typu open source, co oznacza, że można go bezpłatnie pobrać i zmodyfikować, ponieważ jego kod źródłowy jest ogólnodostępny. Dostęp do kodu oznacza, że programista może w dowolny sposób dopasowywać platformę do potrzeb biznesu, co sprawia, że Magento 2 jest rozwiązaniem bardzo elastycznym i pozwala na rozwój niestandardowych funkcji oraz samego projektu. Możliwość dostosowywania może być szczególnie istotne przy konfiguracji niektórych aspektów koszyka czy zwiększania wydajności. Dodatkowo, ze względu na to, że Magento rozpowszechniane jest jako open source, stoi za nim ogromna społeczność entuzjastów online, rozwiązujących problemy i wspierających innych podczas różnych trudności z narzędziem.
Proces realizacji transakcji jest jednym z czynników decydujących o realizacji zamówienia. W Magento 2 proces płatności składa się w dwóch etapów, który obejmuje wysyłkę, przegląd i płatności. Odwiedzający mogą też dokonywać zakupów jako goście i pominąć formularz logowania oraz rejestracji, a często wypełnianie ich zniechęcało klientów. Dostępne są też różne opcje płatności jak np. PayPal. Magento 2 zapewnia także sprzedaż up-sell i cross-sell, zwiększając potencjał wartości zamówienia.
Zdecydowana większość użytkowników Internetu posiada smartfona i za jego pomocą aż 62% użytkowników dokonało zakupów online w ciągu ostatnich 6. miesięcy. Na szczęście, Magento 2 jest przyjazny dla urządzeń mobilnych, dzięki responsywnym motywom projektowania i obsłudze płatności dla urządzeń mobilnych. Dzięki temu można tworzyć witryny e-commerce obsługiwane przez różne urządzenia z dowolnymi rozdzielczościami ekranu. Panel administracyjny Magento 2 również jest przyjazny dla ekranów dotykowych, ułatwiając zarządzanie sklepem na telefonach czy tabletach.
Magento 2 wykorzystuje technologię pełnego buforowania strony, co sprawia, że sklepy internetowe ładują się błyskawicznie. To szczególnie ważne, ponieważ długie ładowanie się witryny może przyczynić się do wzrostu współczynnika odrzuceń. Co więcej, Magento korzysta z pamięci podręcznej Varnish, dzięki czemu wydajność i skalowalność Magento jest na wysokim poziomie, zapewniając więcej przetworzonych zamówień w ciągu godziny i niemal natychmiastowe czasy odpowiedzi serwera do przeglądania katalogu produktów.
Magento wspierane jest przez gigantyczny ekosystem motywów i rozszerzeń, które pomogą stworzyć platformę pod każde wymagania. Oficjalny sklep Magento to kilka tysięcy aktywnych rozszerzeń, a w połączeniu z jego wbudowanymi możliwościami mocno wyprzedza konkurencję. Poniżej kilka
z nich.
Magento 2 dynamicznie obsługuje dużą liczbę międzynarodowych walut, dlatego możliwe jest prowadzenie sklepu niemal w każdym miejscu. Magento ma również wbudowaną opcję wielojęzyczności, co jeszcze bardziej ułatwia dotarcie do zagranicznych klientów.
Jedną z kluczowych funkcji, dzięki którym Magento jest tak popularne jest możliwość hostowania wielu witryn w jednym panelu administratora. To sprawia, że platforma e-commerce w oparciu o to rozwiązanie jest idealna dla właścicieli wielu witryn sklepowych.
Dla każdego biznesu e-commerce raportowanie odgrywa szczególną rolę, a w Magento zaawansowane funkcje raportowania zapewniają 20 raportów dostępnych bezpośrednio w panelu admina. Opcja ta pozwala na wgląd w obszary takie jak liczba zamówień, zarejestrowanych kont czy najlepiej sprzedających się produktów.
Magento to nie tylko popularna platforma e-commerce, ale przede wszystkim potężne narzędzie z mnóstwem korzyści dla sprzedawców, programistów i klientów. Powyższe i wiele innych zalet, tworzą Magento 2 absolutnie najlepszym wyborem dla platformy zakupowej.
Tagi: E-commerce, IT, Magento, oprogramowanie, platforma, platforma e-commerce, sklep internetowy
Dodaj komentarz