logo
logo
logo
logo

Koniunktura w handlu w III kwartale
Opublikowano: 31 sierpnia 2015

Instytut Rozwoju Gospodarczego SGH podał informację sygnalną z badania koniunktury w handlu przeprowadzonego w III kwartale br.

Z opublikowanej informacji wynika, że koniunktura w handlu uległa nieznacznemu pogorszeniu. Ogólny wskaźnik koniunktury pozostał jednak dodatni i na wyższym poziomie niż średnia dla tego okresu z ostatnich 10 lat. W ciągu kwartału zwiększyły si ę salda odpowiedzi na pytania dotyczące: zmian ogólnej sytuacji oraz sytuacji finansowej przedsiębiorstw handlowych, poziomu zakupów od dostawców krajowych, wysokości zatrudnienia oraz wolumenu sprzedawanych towarów.

Towarzyszył temu również optymizm przedsiębiorców, którzy ocenili swoją ogólną kondycję jako dobrą – saldo odpowiedzi na to pytanie wyniosło +18,2 punktu. Na aktualne saldo zło żył si ę następujący rozkład odpowiedzi: 30,1% badanych przedsiębiorstw uznało ogólną kondycję swojego przedsiębiorstwa za dobrą, 57,9% ankietowanych za średni ą, natomiast 11,9% za słabą.

W III kwartale w najlepszej sytuacji były przedsiębiorstwa handlowe działające w branżach: meblarskiej, artykułów i sprzętu gospodarstwa domowego, RTV, jak również wyrobów farmaceutycznych, medycznych, kosmetyków i artykułów toaletowych oraz paliw i chemikaliów przemysłowych. Możliwości poprawy sytuacji przedsiębiorstw handlowych ograniczały nast ępujące czynniki: konkurencja, koszty zatrudnienia pracowników oraz niedostateczny popyt.

Tagi: , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści