logo
logo
logo
logo
Co to jest WoMM

7 zasad skutecznego WoMM
Opublikowano: 10 maja 2017

Co to jest WoMM i jak z niego korzystać w nowoczesnych kampaniach reklamowych? Dlaczego warto zlecić kampanie WoMM profesjonalistom? Na wszystkie pytania odpowiedzi znajdziesz w tym artykule.

Marketing szeptany czyli tzw. WoMM zyskuje coraz więcej na znaczeniu w tworzeniu zintegrowanej kampanii marketingowej w Internecie. To już nie tylko bezmyślne tworzenie wpisów reklamowych na forach, które są natychmiast identyfikowane przez użytkowników i usuwane dzięki moderatorom. Umiejętny i świadomy marketing szeptany potrafi zdziałać naprawdę wiele dobrego, przy minimalnej inwazyjności, nie prowokując do hejtu i wyśmiania nieudolnej próby reklamy.

Dzięki działalności na forach dyskusyjnych marka, zyskuje miano „otwartej” i już nie tylko wysyła swoje komunikaty w stronę odbiorców, ale odpowiada na ich autentyczne problemy i zapytania. Istnieją wyznaczniki, które sprawiają, że WoMM, nabiera zupełnie nowego wymiaru:

  1. wykorzystywanie w pełni wykształconych postaci i kont z historią – czasami nie jest możliwe posługiwanie się kontem założonym odpowiednio wcześniej, jednak najbardziej cenione i „bezpieczne” od usunięcia z forum wpisy pochodzą od copywriterów, którzy zdążyli zbudować bazę kont z postaciami, które posiadają już pewną liczbę wpisów, polubień, podbić i obserwowań nadanych przez innych forumowiczów. Tym userom zdecydowanie trudniej zarzucić reklamę przez forumową społeczność.
  2. neutralna i naturalna treść – bardzo ważne jest dostosowanie treści do rodzaju użytkowników znajdujących się na forum. Osoby zrzeszone na portalu dla lekarzy i nastolatków z pewnością nie będą posługiwały się identycznym językiem. Podobnie należy również zachować umiar opisując atuty danego produktu bądź marki,
  3. odpowiedni dobór wątków – wpis dotyczący sprzętu rowerowego, zamieszczony na forum dla młodych mam, niekoniecznie będzie wpisywał się w tematykę dyskusji, chyba, że zapytają one o poradę w kwestii pierwszego roweru dla dziecka;),
  4. unikanie zaspamowanych forów – fora na których pojawia się SPAM są dla klienta bezwartościowe, a ponadto mogą obniżyć jego pozycję w rankingu Google, można również spodziewać się, że w takich miejscach nie pojawiają się żadni potencjalni klienci,
  5. umiejętne włączenie postaci do aktualnej dyskusji – warto unikać pisania w samych superlatywach na temat reklamowanego produktu/usługi. „Ochy” i „achy” mogą skutecznie wzbudzić podejrzliwość co do autentyczności zamieszczonej rekomendacji, warto również zastosować cytowanie bądź odpowiadanie na wpisy pozostałych osób,
  6. pojawianie się krok przed konkurencją – warto monitorować treści i pojawiać się na forach o krok przed konkurencją, próba wkroczenia w polemikę może przynieść opłakany efekt i szybkie zdemaskowanie piszącego, który chce obniżyć wartość konkurenta,
  7. monitoring wpisów – odpowiedź wykreowaną przez nas postacią na komentarze do naszego wpisu, często skutecznie niweluje oskarżenia o reklamę, a ponadto świadczy o wzbudzeniu przez nas zainteresowania, czego nie można pozostawić bez odzewu.

autor: Contentorganica

Tagi: , , ,

Udostępnij ten post:

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.


Powiązane treści

etykiety

Innowacje w etykietowaniu – kluczowy element...

Etykiety, choć często postrzegane jako mały szczegół, odgrywają ogromn...
torby bawełniane z nadrukiem

5 powodów, dla których warto zainwestować w t...

Torby bawełniane z nadrukiem stały się jednym z najchętniej wybieranyc...
call tracking

Сall tracking: czym jest i jak działa...

Telefony od zainteresowanych klientów są nadal cennym źródłem sprzedaż...
SEO strony internetowej

SEO strony internetowej – jak to zrobić...

Pozycjonowanie stron internetowych to proces niezbędny dla każ...