• Menu

    Wykorzystanie systemu ERP w sprzedaży internetowej

    system ERPWchodzisz na stronę dobrze znanego Ci sklepu internetowego. A może trafiasz do niego poprzez porównywarkę cen.

    Wyszukujesz interesujący cię towar, klikasz w zamówienie, jeszcze tylko wypełniasz kwestionariusz z danymi, miejscem dostawy. No i wybierasz sposób płatności, a czasami już płacisz.

    Z punktu widzenia klienta e-sklepu, zakupy internetowe są niesłychanie proste. I takie mają być. Ze strony operatora sklepu internetowego jednak złożenie zamówienia jest wprawdzie ważnym, ale w istocie drobnym elementem w całym łańcuchu operacji logistycznych, księgowych i finansowych. Ponieważ e-handel z założenia opiera się na elektronicznym kanale kontaktu z klientami, to wprowadzenie informatycznych rozwiązań obsługujących i wspomagających wszelkie operacje związane z działaniem przedsiębiorstwa e-commerce jest naturalne i oczywiste.

    Nie tylko obsługa sprzedaży

    Na rynku istnieje wiele rozwiązań, czy to bezpłatnych, czy to komercyjnych pakietów oprogramowania do obsługi sprzedaży internetowej – rozwiązania erp. Na ogół są to systemy dla przedsiębiorców dopiero startujących w e-commerce. Z tego też względu są one skonstruowane na zasadzie prostej analogii do małego lub średniego tradycyjnego sklepu, i służą głównie do podstawowej obsługi dodatkowego, internetowego kanału sprzedaży.

    W miarę rozwoju e-sklepu i wzrostu liczby transakcji taki prosty system przestaje wystarczać, bo rośnie i złożoność operacji (od obsługi przyjęć towaru od dostawców, poprzez kontrolę stanów magazynowych, obsługę i wsparcie całego procesu sprzedaży, płatności, dostaw do klientów, a także zwrotów, reklamacji) i ich liczba. A sama obsługa, nawet dość złożonego łańcucha logistyczno-sprzedażowego to nie wszystko.

    Rozwój, czyli pełna kontrola nad e-biznesem

    Planowanie rozwoju firmy uzależnione jest od poznania wszelkich bieżących wskaźników ekonomicznych czy finansowych. Znajomość stanu bieżącego pozwala bowiem na bezpieczne planowanie inwestycji.

    Ważna jest zatem wszechstronna analiza różnych danych związanych z funkcjonowaniem firmy – od profilu klientów, poprzez wydajność pracowników różnych działów, analizę przepływów magazynowych, finansowych, aż po różnego rodzaju wskaźniki finansowe. Takich możliwości nie zapewnią nawet rozbudowane aplikacje do obsługi sprzedaży internetowej.

    Partner artykułu: sente.pl

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Kategorie