• Menu

    W naszym owocowym ogrodzie

    Resized_20160530_215235Rozmowa z laureatem konkursu „Teraz Polska”, prezesem zarządu firmy Fructoplant, Przemysławem Żabką

    Jest Pan absolwentem ekonomii i marketingu, Pana wspólnik studiował prawo. Jak zrodził się pomysł stworzenia firmy szkółkarskiej, zajmującej się uprawą roślin i krzewów?

    – Obaj wywodzimy się z rodzin szkółkarskich. Swoją wiedzę zdobywaliśmy latami od rodziców i dziadków. Wychowaliśmy się między roślinami, uczyliśmy się, jak je hodować, rozmnażać i pielęgnować. Doświadczenie i znajomość branży pozwoliły nam dostrzec potrzeby polskiego rynku hobby w dziedzinie drzew i krzewów owocowych, ozdobnych oraz róż. Zauważyliśmy, że ten rynek odbiega od jakości i standardów funkcjonujących w relacjach szkółek z sadownikami. Zrodził się pomysł, aby to zmienić, tak aby do odbiorców detalicznych również trafiały rośliny najwyższej jakości. Fructoplant od 10 lat prowadzi produkcję roślin gruntowych, a także doniczkowych, wykorzystując do tego funkcjonalne zaplecze techniczne w postaci specjalistycznych obiektów chłodniczych, tuneli foliowych oraz kontenerowni. Firma jest aktywna w 10 krajach Europy, obsługując ponad 7000 sklepów należących do 30 sieci handlowych. Specjalistyczna wiedza z dziedziny ekonomii, marketingu oraz prawa pozwoliła nam rozwinąć rodzinny biznes i wyjść szerzej poza środowisko sadownicze.

    Niedawno zostali Państwo laureatem konkursu „Teraz Polska” za rośliny owocowe, ozdobne oraz róże w koncepcji sprzedażowej IN MY GARDEN. Na czym polega ta koncepcja?

    – Koncepcja sprzedażowa pod marką IN MY GARDEN oznacza poszukiwanie roślin, bezpieczne zakupy, pełne wsparcie i gwarancję powodzenia uprawy. IN MY GARDEN zawiera kilka linii tematycznych m.in. „Zdrowe i smaczne” – w tej linii proponujemy drzewa i krzewy owocowe, które posiadają wyjątkowe walory smakowe i zdrowotne. „Kolekcje odmianowe” roślin ozdobnych o oryginalnym kształcie i właściwościach stanowią unikalne gatunki oraz ich odmiany. Przez linię tematyczną „Staropolski Ogród” odtwarzamy stare odmiany drzew owocowych, przypominające smaki z dzieciństwa i zachwycające kolejne pokolenia. IN MY GARDEN to nie tylko rośliny, ale również pełne wsparcie posprzedażowe. Każde opakowanie oraz etykieta zawierają szczegółową instrukcję sadzenia wraz ze zdjęciami poszczególnych czynności oraz niezbędne informacje o danej roślinie. Jest to również gwarancja bezpiecznych zakupów oraz powodzenie upraw. Dodatkowo umieszczone na opakowaniach i etykietach kody QR pozwalają w szybki sposób przenieść się do strony inmygarden.eu, gdzie można odnaleźć więcej ciekawych informacji o danej roślinie, obejrzeć filmy instruktażowe oraz poznać różne inspiracje do innowacyjnego zastosowania danej rośliny czy też zaprojektowania własnego ogrodu.

    Czy wcześniejsze wyróżnienia skłoniły Państwa do startu w programie promocyjnym „Teraz Polska”? Co było inspiracją do udziału w konkursie?

    – Wyróżnienia, nagrody minionych lat, opinie naszych klientów oraz konsumentów, dla których została stworzona koncepcja sprzedażowa IN MY GARDEN umocniły nas w słuszności obranej przez nas drogi. Z uwagi na rangę „Godła Teraz Polska” postanowiliśmy poddać nasze produkty ocenie tak szanowanego i cieszącego się ogromnym autorytetem  jury, jakim jest kapituła konkursu „Teraz Polska”. Laureatami zostają firmy, których produkty charakteryzują się najwyższą jakością oraz spełniają oczekiwania konsumentów, a przyznawane Godło jest symbolem profesjonalizmu i rzetelności. Bardzo się cieszymy, że tak wspaniałe i cenione grono ekspertów również doceniło ideę koncepcji IN MY GARDEN. W dalszym ciągu pracujemy nad rozwojem i dostosowywaniem jej do potrzeb naszych klientów zarówno na rynku polskim, jak i zagranicznym.

    Rozmawiała Agnieszka Rowicka

    Udostępnij w sieci ....
    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Share on VKShare on Tumblr

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *