• Menu

    Sprzątanie biur – zaufaj fachowcom

    Nasz kraj rozwija się bardzo dynamicznie, a firmy chętnie zatrudniają nowych pracowników.

    Bardzo dużą ich część stanowią pracownicy biurowi. Spędzają oni w pracy mnóstwo czasu, bo ponad 40 godzin tygodniowo. Według badań aż 84% z nich twierdzi, że miejsce pracy ma ogromne znaczenie w ich życiu.

    Nic dziwnego, bo to właśnie biuro jest miejscem, gdzie spędzają oni ponad połowę dziennej aktywności. 20% zatrudnionych mówi nawet o swojej pracy jako o drugim domu. W takim przypadku niebagatelne znaczenie dla zdrowia naszych pracowników, a co za tym idzie – efektywności ich pracy – ma czystość miejsca, w którym ją wykonują.

    JAK CHRONIĆ SIĘ PRZED ZARAZKAMI ?

    Większość zarazków i chorób jest przenoszona drogą kropelkową. Szokujące może być to, że aż 99% pracowników co najmniej raz w roku zapada na grypę, wywołaną najczęściej poprzez zarażenie się w miejscu pracy. Niestety, wciąż duża część przedsiębiorstw nie korzysta z usług firm sprzątających, specjalizujących się w codziennej dezynfekcji, co sprzyja błyskawicznemu rozprzestrzenianiu się czynników chorobotwórczych – jeśli regularnie nie czyścimy naszego biura, zwiększa się ryzyko zarażenia większości osób nawet przez jednego chorującego pracownika.

    Niewiele osób zdaje sobie z tego sprawę, ale po każdym dniu bez dokładnego czyszczenia biura liczba groźnych bakterii wzrasta aż o 30%.  Pozostaje też aspekt psychologiczny, bo nikt nie lubi pracować w brudnym otoczeniu. Gdy będzie ono wyglądać schludnie i błyszczeć każdego dnia, nasi pracownicy z pewnością docenią fakt możliwości pracy w idealnie wysprzątanym miejscu.

    WYBÓR FIRMY SPRZĄTAJĄCEJ

    Na rynku istnieje wiele firm specjalizujących się w sprzątaniu pomieszczeń biurowych, a rynek ten szybko się rozwija. Niestety, nie wszystkie z licznie powstających firm są godne zaufania. Jak więc upewnić się, czy firma, którą mamy na oku pod kątem zatrudnienia jej do pracy w naszym biurze, jest dobra w tym, co robi ? Oczywiście, nie ma na to idealnego sposobu. Można jednak spróbować zminimalizować ryzyko i sprawdzić taką firmę na własną rękę.

    Przede wszystkim na samym początku powinniśmy zadzwonić do firmy, której zatrudnienie rozważamy. Dobrze, jeśli jej pracownik od razu odbierze słuchawkę i będzie gotowy do rozmowy oraz przedstawienia nam konkretnej propozycji współpracy. Świadczy to o profesjonalizmie i zaangażowanym podejściu do klienta. Podczas rozmowy telefonicznej wypytajmy o wszystkie aspekty, które dotyczą sprzątania w naszej firmie. Poprośmy też o wzór umowy i dokładnie ją przeczytajmy, upewniając się, czy usługi oferowane w jej ramach odpowiadają naszym potrzebom.

    Możemy również sprawdzić opinie o danej firmie w internecie. Dobrym miejscem do tego będą wyszukiwarki oraz profile społecznościowe. Nie warto jednak całkowicie sugerować się opiniami w sieci, ponieważ część z nich jest pisana przez nieuczciwą konkurencję. Poza tym powszechnie wiadomo, że negatywne oceny roznoszą się dużo łatwiej, niż te dobre. Wystarczy, że jeden niezadowolony klient napisze o swoim kontrahencie złą opinię, a będzie ona bardziej rzucała się w oczy, niż dziesięć pozytywnych wypowiedzi.

    Tak niestety wygląda dzisiejszy internetowy świat, dlatego najlepiej polegać na sprawdzonych rekomendacjach. Jeżeli mamy wśród naszych znajomych właścicieli innych firm, którzy już od dawna korzystają z usług sprzątania swojego biura, warto poprosić ich o radę. Jeżeli są oni zadowoleni z firmy, z którą aktualnie współpracują, prawdopodobnie sprawdzi się ona także u nas.

    Pamiętajmy, że zatrudniając firmę sprzątającą, oszczędzamy cenny czas i pieniądze. Najważniejsze jednak, że dbamy przy tym o zdrowie naszych pracowników, a to nasze wspólne dobro.

    Materiał przygotowany przy współpracy z firma PON-PRAN

     

     

     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Kategorie