• Menu

    Słodkie życie dzieci

    Co kupują dzieciPodobnie, jak bohater kultowej bajki, dzieci lubią „małe co nieco” i wydają na nie całkiem spore pieniądze – wynika z najnowszego raportu „Junior Shopper 2017”, przygotowanego przez GfK. Ile? W ciągu miesiąca to około 285 mln zł w skali kraju!

    Niemal 80 procent dzieci w wieku od 5 do 17 lat ma swój budżet i samodzielnie kupuje artykuły spożywcze. Najczęściej są to słodycze, przekąski i napoje.

    5-6 raz w miesiącu młodzi konsumenci kupują napoje. Z napojów gazowanych, najczęściej jest to Coca-Cola. Wybiera ją 90 proc. kupujących. Na drugim miejscu, wśród napojów, znalazły się nektary. Ulubioną firmą najmłodszych jest Tymbark, na drugim miejscu Kubuś, na trzecim – Hortex.

    Napoje, to ulubiony produkt spożywczy dzieci. Po słodycze i przekąski wybierają się do sklepu maksymalnie 4 razy w miesiącu. Ulubioną siecią handlową najmłodszych jest Biedronka i Lidl.

    Nie samymi słodyczami żyje dziecko

    Młodzi konsumenci nie tylko wydają pieniądze na przyjemności podniebienia. Z rzeczy niespożywczych na liście ich zakupów są także wycieczki, bilety do kina, obuwie, odzież i oczywiście sprzęt elektroniczny. Do stałych gadżetów elektronicznych należy smartfon (ma go ponad połowa dzieci) i telefon komórkowy. Te zakupy najczęściej dokonywane są w salonach operatorów sieci, gdzie plus kupna nowego urządzenia przedłużana jest również umowa. Laptopy i tablety najczęściej kupowane są w marketach, w których sprzęt można kupić po promocyjnych cenach i jest większy wybór modeli oraz marek. Te ostatnie zakupy robią dorośli, ale po konsultacji ze swoimi pociechami.

    Skąd dzieci mają pieniądze na zakupy?

    Na drobne wydatki spożywcze przeznaczane są pieniądze z kieszonkowego. Na nieco większe – dzieci zbierają z prezentów, za wykonywanie drobnych prac domowych, a w przypadku najstarszej grupy respondentów, branych pod uwagę w przygotowaniu raportu – z sezonowych prac zarobkowych.


    *Raport „Junior Shopper 2017. Dzieci i nastolatki jako kupujący oraz decydenci” powstał na podstawie wywiadów bezpośrednich CAPI z rodzicami i ich dziećmi w wieku 5-17 lat. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych. Dane pochodzą także z Głównego Urzędu Statystycznego.

     

     

    Udostępnij w sieci ....
    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Share on VKShare on Tumblr

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *