• Menu

    Rynek sklepów internetowych w Polsce

    Rynek sklepów internetowych Badania rynku pokazują, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się przenieść swoje działalności do sieci. Dotyczy to także, a może i przede wszystkim, sklepów internetowych.

    Na dzień dzisiejszy w Polsce funkcjonuje ponad 20 tysięcy sklepów internetowych, które działają przede wszystkim na rynku krajowym, tylko niektóre z nich zdecydowały się działać na skalę międzynarodową.

    Nie ma wątpliwości, że Polacy kochają kupować online, dlatego też wiele firm w ogóle nie korzysta z opcji sprzedaży tradycyjnej, czyli stacjonarnie.

    Branża sprzedaży internetowej w Polsce ma się coraz lepiej, w tym roku ten rynek jest wart ponad 36 mld złotych, a według ekspertów będzie jeszcze lepiej. E-commerce to prężnie rozwijająca się branża, która świetnie wykorzystuje swój czas i odpowiada na potrzeby klientów. Co prawda, w dalszym ciągu wydajemy na zakupy online mało w porównaniu na przykład z Niemcami, ale wszelkiego rodzaju udoskonalenia i ochrona danych osobowych, a także zabezpieczanie płatności sprawiają, że coraz więcej Polaków ufa sprzedaży internetowej.

    Forma handlu, jaką jest e-commerce, niesie ze sobą zalety zarówno dla sprzedawcy, jak i kupującego. Można śmiało powiedzieć, że korzystają tutaj dwie strony. Jak? Bardzo prosto to wyjaśnić.

    Rynek sklepów internetowych

    Ze strony klienta korzystanie z e-handlu wygląda następująco:

    • dostęp do ogromnej ilości produktów
    • łatwy dostęp do produktów ekskluzywnych i unikatowych
    • szybkie płatności i ich bezpieczeństwo
    • niższe cenny tych samych produktów, które dostępne są w sklepach stacjonarnych
    • możliwość zwrotu, reklamacji, odstąpienia od umowy kupna-sprzedaży.

    Z kolei od strony sprzedawcy sprawa wygląda następująco:

    • sprzedaż internetowa jest tania i bezproblemowa – dzięki dostępnym platformom sklepowym nie trzeba znać się na projektowaniu oprogramowań do sprzedaży, by założyć swój sklep
    • nie trzeba posiadać lokalu na sklep stacjonarny – to znacznie obniża koszty prowadzenia działalności, bowiem comiesięczne opłaty za sklep internetowy są zdecydowanie mniejsze niż wynajem lokalu
    • możliwość dotarcia do większej ilości potencjalnych klientów.

    W polskiej branży e-commerce odnotowywane są także niestety różnego rodzaju rotacje. Chodzi oczywiście o lepsze prosperowanie jednego sklepu i plajtę innego. W tym wypadku wszystko zależy nie tylko od sprzedawanych produktów, ale przede wszystkim od wykorzystaniu możliwości reklamy internetowej, poleganiu na e-marketingu, dotarcie różnymi ścieżkami do swoich klientów.

    Polacy ciągle przekonują się do korzystania z zakupów online. Niewątpliwie najczęściej z e-commerce korzystają ludzie młodzi, obecne pokolenie trzydziestolatków i młodszych. Wygoda, niższe ceny, zakupy bez tłumów – to cechy, które przemawiają na korzyść e-handlu. Sklepów internetowych będzie w Polsce coraz więcej. Nie bez powodu coraz częściej też sklepy stacjonarne stawiają na reklamę w sieci i szukanie wirtualne klientów. Internet ma niezwykły potencjał sprzedażowy i nie byle jaką pieśnią przyszłości jest to, że kiedyś będzie podstawowym źródłem sprzedaży i zakupów.

    Udostępnij w sieci ....
    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Share on VKShare on Tumblr

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *