• Menu

    Rozwój branży iGaming w Europie

    Branża iGaming przeszła długą drogę od swoich skromnych początków w 1994 r. Kiedy uchwalono ustawę o strefie wolnego handlu i przetwórstwa na Antigui i Barbudie wystrzeliło z procy, aby stać się najbardziej popularną usługą oferującą zakłady na prawdziwe pieniądze. Zwycięzcą tego wyścigu była loteria internetowa z siedzibą w Europie, a w ciągu 12 miesięcy istniało już na rynku ponad 200 usług iGaming.

    iGaming

    W ciągu 15 lat nastąpił okres wzrostu, ekspansji i racjonalizacji, co doprowadziło do powstania kilku głównych graczy w branży iGaming. W ostatnich latach branża gier komputerowych odnotowuje wzrost na poziomie około 10%, przy obrotach w 2018 r. sięgających 135 miliardów USD (wzrost ze 116 miliardów USD rok wcześniej). Wzrost ten nie powinien się również zatrzymać, ponieważ globalne przychody mają osiągnąć 180 miliardów dolarów w ciągu najbliższych 2 lat. W ramach tej kwoty 80 miliardów dolarów będzie stanowić tylko przychody z iGaming. Jeśli wielkość przychodów może nie dawać perspektywy wzrostu dla branży, to jednak należy wziąć także pod uwagę, że 11% całkowitego ruchu internetowego na świecie pochodzi od graczy kasyn online.

    Wzrost kosztem tradycyjnych firm?

    E-commerce jest obwiniany o zdziesiątkowanie tradycyjnych firm detalicznych, które walczą z niskimi cenami, szerokim zakresem usług i wygodą oferowaną przy korzystaniu z usług przez Internet. Byłoby jednak nieuzasadnione sądzić, że branża iGaming miała podobny wpływ na tradycyjne kasyna stacjonarne i bukmacherów. Nie jest to prawidłowe wnioskowanie, co oznacza, że ​​rozwój iGamingu nie odbywa się kosztem tradycyjnych kasyn, które zamiast również doświadczają wzrostu.

    Technologia napędzająca wzrost

    Technologia spowodowała wzrost w większości sektorów, w tym w grach. Ulepszenia technologii pomagają zapewnić graczom lepsze wrażenia, co z kolei sprawia, że ​​chcą spędzać więcej czasu grając w gry. Lepsza i bardziej realistyczna grafika, więcej funkcji, więcej opcji grania i bardziej realistyczne wrażenia pomogły poprawić jakość iGamingu po uruchomieniu tych usług w 1995 r. Niektóre z tych technologii obejmują poniższe elementy: 

    Wirtualna rzeczywistość

    Gry w wirtualnej rzeczywistości istnieją już od lat 90, kiedy Nintendo uruchomiło konsolę „Virtual Boy”. Jednak Nintendo NES wyprzedziło swoje czasy i nie było w stanie zapewnić wystarczająco przyjemnych wrażeń dla graczy. W ostatnich latach rozwój technologii komputerowej sprawił, że gry w wirtualnej rzeczywistości stały się bardziej realną perspektywą. Widzieliśmy, jak główni producenci konsol do gier, a także firmy takie jak Facebook, inwestują w tę technologię. Firmy branży iGamingu również do tego dołączyły, wykorzystując wirtualną rzeczywistość do zwiększenia doświadczania wrażeń w kasynie na żywo. Usługi te są wciąż młode, więc jest zbyt wcześnie, aby stwierdzić, czy odniosą one taki sukces, jak technologia mobilna, w stymulowaniu wzrostu w branży.

    Kasyna na żywo to kolejny trend

    W raporcie z 2018 r. Podkreślono, że kasyna na żywo są głównym obszarem wzrostu w branży iGaming, przy czym wzrost ten wynika z ich większej popularności oraz faktu, że coraz więcej firm oferujących iGaming dodaje kasyna na żywo do swojego portfolio produktów. Dobrym przykładem może być Casino Euro PL i ich portfolio Live Jackpoty.

    Ogólnie rzecz biorąc, przyszłość branży iGaming wygląda pozytywnie. Istnieje duży potencjał wzrostu, ponieważ coraz więcej osób korzysta z tych usług. Największa część tego wzrostu pochodzi z zakładów sportowych, wzrostu udziału kobiet i usług mobilnych. Inne innowacje, takie jak kasyna na żywo i rzeczywistość wirtualna, mogą nie doprowadzić do takiego samego dużego wzrostu obrotów, ale pomogą zróżnicować zakresy produktów i zapewnią bardziej realistyczne wrażenia dla najbardziej zagorzałych fanów.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Kategorie