• Menu

    Polska Spółka Gazownictwa z nową strategią na lata 2016 – 2022

    Fot. PGNiG

    Zarząd PGNiG SA zatwierdził nową Strategię Polskiej Spółki Gazownictwa sp. z o.o. na lata 2016 – 2022, która wchodzi w życie 1 lipca 2016 r. Dzięki jej realizacji PSG stanie się Narodowym Operatorem Systemu Dystrybucyjnego Gazu w ramach Grupy Kapitałowej PGNiG.

    17 czerwca 2016 roku Zarząd PSG i strona społeczna podpisały porozumienie, które zakończyło proces tworzenia nowej struktury organizacyjnej, strategii i systemu motywacyjnego. Wspólnie opracowano optymalny, nastawiony na rozwój pakiet zmian w funkcjonowaniu PSG. Pozwoli on nie tylko na uratowanie 1300 miejsc pracy, ale także na podwyżki wynagrodzeń oraz lepszy pakiet świadczeń socjalnych dla pracowników.

    Nowa Strategia zakłada zwiększenie ilości dystrybuowanego gazu, liczby nowych odbiorców oraz stałego wzrostu gazyfikacji gmin w Polsce. Zmiany obejmą także strukturę organizacyjną. Będzie ona przede wszystkim odpowiadać podziałowi administracyjnemu kraju. Uprości to współpracę z władzami samorządowymi i ułatwi klientom dostęp do usług.

    Ponadto zwiększy efektywność zarządzania oraz poprawi bezpieczeństwo dostaw. Będzie to także powrót do tradycyjnej struktury, w której to Gazownia jest miejscem załatwiania większości spraw miedzy dystrybutorem gazu, a klientem.

    Zmiany pozwolą spółce zwiększyć efektywność zarządzania poprzez skrócenie ścieżek decyzyjnych, usprawnienie komunikacji i uniknięcie dublowania zadań na poziomie Zakładów i Oddziałów. Przyniesie to ok. 60 mln zł oszczędności rocznie. Stanie się tak, przede wszystkim dzięki utworzeniu obszarów kompetencyjnych na poziomie Centrali Spółki.

     

     

    Udostępnij w sieci ....
    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Share on VKShare on Tumblr

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *