• Menu

    Papierowe wizytówki – ciągle popularne w biznesie

    Papierowe wizytówkiCzy w dobie social media i marketingu internetowego jest jeszcze miejsce na tradycyjne formy promocji? Oczywiście, że tak! Jednym z materiałów reklamowych, których nie może zabraknąć pod ręką biznesmenom, są papierowe wizytówki. Zastanawiasz się, kiedy i do czego mogą się przydać? Oto przykładowe zastosowania, o których warto pamiętać.

    Papierowa wizytówka zajmuje ważne miejsce już od średniowiecza. Co ciekawe, przybyła do Europy z Dalekiego Wschodu – po raz pierwszy na ślady tej formy przekazywania informacji natrafiono w Chinach. To właśnie stamtąd „przywiózł” je Marco Polo, a ich popularność rosła. Do dziś wymiana wizytówek to jeden z kluczowych momentów każdego spotkania biznesowego – swoisty rytuał. I choć w Europie nie jest on mocno sformalizowany, to np. w odległej Japonii dużym nietaktem jest przekazanie tego niewielkiego kartonika (lub odebranie go) jedną ręką, czy też umieszczenie wizytówki w tylnej kieszeni spodni.

    Po co wręcza się wizytówki?

    Cele, jakie przyświecają wręczaniu wizytówek, są dwa:

    1. przekazanie informacji kontaktowych – na wizytówce najczęściej można znaleźć dane firmy (przydatne np. przy wypisywaniu zamówienia / umowy) oraz osoby, która ją wręcza,
    2. wzmocnienie wizerunku marki – to dlatego tak istotny jest layout graficzny wizytówek oraz ich jakość wykonania.

    I choć dziś można by je zastąpić przekazaniem linku do profilu na LinkedIn czy wysłaniem wizytówki mobilnej na smartfona – swoisty rytuał biznesowy pozostaje niezmiennie w mocy. Wizytówka jest elementem zasad savoir-vivre obowiązujących w świecie profesjonalistów. Jeśli więc jeszcze ich nie wykonałeś – czas to zmienić!

    Dobra wizytówka, czyli jaka?

    Skoro już wiesz, że wizytówka jest bardzo przydatnym narzędziem informacyjno-wizerunkowym, czas zastanowić się, na co zwrócić uwagę przy zamawianiu tego typu materiałów reklamowych. Istotne są trzy elementy:

    1. layout graficzny
    2. dobór danych, które znajdą się na wizytówce,
    3. jakość wykonania.

    Omówmy je po kolei.

    Gdy chodzi o layout graficzny, warto pamiętać, aby wizytówka:

    • była wykonana w zgodzie z systemem identyfikacji wizualnej marki – powinna być utrzymana w kolorystyce stosowanej w komunikacji, zawierać logo firmy, a także nawiązywać do stylu stosowanego na innych materiałach promocyjnych,
    • nie była „przeładowana” treścią – nowoczesny design to ten minimalistyczny, przejrzysty i oszczędny. Warto jednak pamiętać, że od tej zasady istnieją wyjątki – np. wówczas, gdy firma działa w specyficznej branży (np. rozrywkowej czy adresowanej do najmłodszych).

    Jakie dane powinny trafić na wizytówkę firmową? Dziś te kluczowe to:

    • logotyp firmy (najlepiej na rewersie),
    • pełna nazwa firmy oraz jej dane rejestrowe,
    • dane osoby, która wręcza wizytówkę – kluczowe są imię, nazwisko, funkcja, a także nr komórkowy oraz adres e-mail,
    • namiary „internetowe” na firmę – również na social media, które są kluczowe w komunikacji.

    A co z jakością wykonania? Zwróć uwagę przede wszystkim na:

    • jakość i typ papieru, z którego powstaje wizytówka – standardowy to matowy papier kredowy o gramaturze 350 g, ale można wybrać również papiery gładkie, prążkowane, w różnych odcieniach,
    • sposób wykonania zadruku – ciekawie prezentują się np. zdobienia nanoszone techniką hot-stamping, oferowane np. przez OpenPrint.pl,
    • zabezpieczenie przed uszkodzeniem poprzez foliowanie lub laminowanie,
    • kształt narożników – bardziej eleganckie są prostokątne, ale możesz postawić również na zaokrąglone.

    Jak widzisz, możliwości wyboru jest wiele, a koszt wykonania kilkuset czy kilku tysięcy wizytówek jest relatywnie niewielki. Upewnij się więc, że masz w zanadrzu odpowiednią ich ilość. Przydadzą się w wielu sytuacjach!

     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Kategorie