• Menu

    Niezwykła Gildia z systemami ISO

    Wielkopolska Gildia Rolno-Ogrodnicza S.A. (WGRO S.A.) w Poznaniu to pierwszy w Polsce rynek hurtowy o standardzie europejskim, który powstał w 1992 roku, przy wsparciu środków rządu Konfederacji Szwajcarskiej, rządu polskiego, Agencji Rynku Rolnego, Wielkopolskiego Związku Ogrodniczego oraz środków własnych akcjonariuszy

    Stanowi on największe w Wielkopolsce hurtowe centrum zaopatrzeniowe dla licznych placówek handlowych, a zarazem podstawowe miejsce zbytu dla ponad 800 producentów oraz około 450 hurtowni różnych branż. Uczestnicy rynku oferują w ilościach hurtowych i po konkurencyjnych cenach szeroki wybór warzyw, owoców, kwiatów żywych i sztucznych oraz artykułów spożywczych.

    WGRO S.A. zajmuje obszar 12 ha, na którym zlokalizowanych jest 12 obiektów handlowych, w tym: cztery hale owocowo-warzywne, cztery hale spożywcze, trzy hale kwiatowe, pawilon z materiałami ogrodniczymi oraz place handlowe dla producentów owoców i warzyw. WGRO S.A. jest głównym centrum zaopatrzenia dla 4 mln konsumentów w rejonie środkowo-zachodniej Polski.

    WGRO S.A. jest miejscem skupiającym sprzedających i kupujących, co generuje potrzebę zapewnienia klientom utrzymania odpowiednich standardów i norm oferowanych towarów, zarówno w zakresie bezpieczeństwa zdrowotnego żywności, jak i rzetelności oferowanych wraz z nimi usług.

    Realizowane jest to poprzez wprowadzony w 2003 roku, sprawnie funkcjonujący i systematycznie doskonalony system bezpieczeństwa zdrowotnego żywności – obecnie 22000:2005, obejmujący administrację hurtowym obrotem ryb, mięsa, nabiału i jaj, owoców, warzyw i artykułów spożywczych pakowanych.

    W przypadku wsparcia producentów rolnych wdrożono w 2009 roku system GlobalGAP, certyfikowany w kolejnych latach.

    Do prowadzenia działalności zgodnie z normą obowiązującą w danej branży zobowiązuje się każdy podmiot, podpisujący umowę najmu miejsca handlowego. Dodatkowo podmioty prowadzące obrót produktami spożywczymi są certyfikowane indywidualnie.

    Należy zwrócić uwagę na fakt, że posiadanie certyfikatu ma także wymiar biznesowy i marketingowy, ponieważ buduje zaufanie wśród odbiorców, a coraz częściej stanowi jeden z wymogów pozwalających na podpisanie lub przedłużenie kontraktów na dostawy towarów.

    Uczestnicy rynku mają pełną świadomość obowiązków, jakich muszą dopełnić na wypadek konieczności wycofania niebezpiecznego produktu oraz kroków, które powinni poczynić na wypadek zagrożenia wynikającego z sytuacji kryzysowej. Pozwala to na sprawny i szybki obieg informacji, a co za tym idzie ciągłe zapewnienie odpowiednich warunków przechowywania produktów, a przede wszystkim bezpieczeństwo uczestników rynku oraz klientów docelowych.

    System ISO jest darmowy dla wszystkich uczestników rynku, łącznie z audytami wewnętrznymi i zewnętrznymi, certyfikacją, szkoleniami pracowników. Dodatkowo WGRO S.A. zapewnia regularne szkolenia BHP, PPOŻ oraz kursy pierwszej pomocy. Nad wyraz istotnym jest, by uczestnicy rynku rozumieli ideę systemu ISO i nie traktowali jej w kategoriach przykrego obowiązku, ale narzędzia ułatwiającego pracę.

    WGRO S.A. dokłada również starań, by jej działalność w minimalny sposób ingerowała w środowisko naturalne, dlatego na bieżąco monitoruje zanieczyszczenie powietrza na terenie zadaszonego placu handlowego i prowadzi odpowiednią gospodarkę odpadami, obejmującą segregację oraz odpowiednią utylizację.

    W 2016 roku WGRO S.A. wdrożyła normę ISO 9001:2008 i otrzymała certyfikat, którego zakres obejmuje: zarządzanie rynkiem hurtowym kwiatów, roślin ozdobnych, zieleni ciętej i artykułów florystycznych.

    www.wgro.com.pl

    Udostępnij w sieci ....
    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Share on VKShare on Tumblr

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *