• Menu

    Nie roboty, a bank dla ludzi

    Staramy się, aby w naszych placówkach panowała przyjazna, swobodna atmosfera, ponieważ uważamy, że wielu naszych klientów tego właśnie oczekuje – nie „robota” po drugiej stronie biurka, ale człowieka, z którym można porozmawiać, rozwiać wątpliwości, otrzymać niezbędną pomoc nawet w wielu prozaicznych czynnościach – mówi prezes zarządu Lubusko-Wielkopolskiego Banku Spółdzielczego zs. w Drezdenku, Andrzej Kiszakiewicz

    Czy afery w bankowości spółdzielczej, jakie miały miejsce w Polsce w ostatnich latach wpłynęły negatywnie na państwa działalność i zaufanie klientów do tego typu instytucji?

    LWBS ma na tyle silną pozycję w rejonie swojego działania, iż złe działania czy nawet afery w pojedynczych bankach spółdzielczych nie wpłynęły na utratę zaufania wśród naszych  klientów. Przeciwnie, stale wzrasta ilość zawieranych nowych umów na prowadzenie rachunków bankowych oraz klientów składających depozyty w naszym banku. Każdy bank sam pracuje na własną pozycję na lokalnym rynku oraz zaufanie u swoich klientów. Przez całe 70 lat naszej działalności nigdy nie byliśmy uwikłani w żadne działania, które tworzyłyby złą atmosferę wokół nas, wspieramy jak możemy lokalne inicjatywy oraz pomagamy naszym mieszkańcom w trudnych dla nich momentach. To wszystko powoduje, że mimo całego hałasu, który tworzy się wokół, jak to pani powiedziała „afer” w środowisku bankowym, my na nich nie tracimy. Poza tym uważam, że polski kapitał naszego banku, mocne zakorzenienie w lokalnych społecznościach, z których się przecież wywodzimy, mocno procentuje w naszej działalności. My nie jesteśmy bezduszni, gdy klientowi powinie się noga, rozmawiamy, negocjujemy, pomagamy, a to dla wielu naszych klientów naprawdę  istotna kwestia, jak jego Bank zachowa się w trudnej dla człowieka sytuacji.

    Jakie są główne zalety przyciągające klientów do państwa banku? Czym starają się państwo kusić – zmniejszaniem kosztów czy budowaniem długotrwałych relacji?

    Główną zaletą naszego banku jest możliwość rozmowy i ustalenie warunków współpracy z pracownikiem lub członkiem zarządu Banku. Atutem LWBS w Drezdenku jest indywidualne podejście do każdego klienta i oferowanie mu odpowiadających produktów bankowych. Budujemy długotrwałe relacje z naszymi klientami. Duża część jest z nami od wielu lat, ich dobra o nas opinia przyciąga z kolei reprezentantów młodego pokolenia – 20- i 30-latków. Mamy ciągły kontakt z młodzieżą w okolicznych szkołach, gdzie nasi pracownicy organizują wykłady na temat np. bankowości, finansów czy też o blaskach i cieniach wybrania tego właśnie zawodu. Staramy się, aby w naszych placówkach panowała przyjazna, swobodna atmosfera, ponieważ uważamy, że wielu naszych klientów tego właśnie oczekuje – nie „robota” po drugiej stronie biurka, ale człowieka, z którym można porozmawiać, rozwiać wątpliwości, otrzymać niezbędną pomoc nawet w wielu prozaicznych czynnościach, które dla osoby starszej mogą już stanowić trudność.

    Co oznacza wprowadzenie zasad „Ładu Korporacyjnego” w państwa przypadku?

    LWBS jest bankiem spółdzielczym i dlatego zasady ładu korporacyjnego są rozpisane  na poszczególne nasze organy – radę i zarząd banku. Opracowane są normy i zasady dobrego zarządzania oraz prowadzonego nadzoru nad prowadzoną działalnością.

    Polityka „Ładu Korporacyjnego” stanowi zbiór zasad określających relacje wewnętrzne i zewnętrzne Banku, w tym relacje z członkami Banku i klientami, organizację, funkcjonowanie nadzoru wewnętrznego oraz kluczowych systemów  i funkcji wewnętrznej, a także organów statutowych i zasad ich współdziałania.

    Oferują państwo nie tylko finansowe, ale i niestandardowe rozwiązania. Można u państwa złożyć wniosek na „500 plus” albo zdobyć rabatowe karty paliwowe. Na jakiej zasadzie budują państwo port folio produktów?

    LWBS Bank oferuje szereg rozwiązań dostosowanych do oczekiwań i zapotrzebowania obecnych i potencjalnych klientów. Owszem, oferujemy rachunki „500 plus”, rabatowe karty paliwowe oraz inne ciekawe produkty i usługi bankowe. Słuchamy naszych klientów, ale też staramy się wyjść im naprzeciw. Stąd właśnie oferta dotycząca karty paliwowej, terminali płatniczych czy  karty mobilnej. Postawiliśmy sobie cel nadrzędny: zadowolenie klientów. I to jest podstawowy wyznacznik budowania naszej oferty. Staramy się być nowocześni i innowacyjni, oczywiście na tyle, na ile pozwalają nam nasze rozwiązania informatyczne i finanse. Często tworzymy jakiś produkt specjalnie dla podkreślenia jakiegoś wydarzenia ważnego dla lokalnej społeczności, jak np. aktualnie obowiązująca lokata na 700-lecie miasta Drezdenka. Jesteśmy stąd, utożsamiamy się z tym środowiskiem i chcemy, aby klienci o tym wiedzieli.

    Bank rozwija się na tyle dynamicznie, że doceniają go nie tylko klienci, ale również kapituły różnych konkursów. Proszę opowiedzieć o zdobytych niedawno nagrodach.

    Nasz Bank osiągnął bardzo dobre wyniki, otrzymując szereg nagród i wyróżnień. Bierzemy udział w konkursie samorządowo-gospodarczym HIT – Rubinowy, otrzymaliśmy również Złotego Geparda oraz Orła Agrobiznesu. Zajęliśmy I i II miejsce w kraju wśród banków spółdzielczych w konkursie Krajowego Związku Banków Spółdzielczych. W konkursie „Gazety Bankowej” zdobyliśmy I miejsce w kraju w efektywności działania. Mamy na koncie wiele innych wyróżnień. Fakt, że przez ostatnie lata nasza działalność charakteryzowała się regularnym, stabilnym wzrostem sprawił, że że zaczęliśmy się pojawiać na mapie zainteresowań różnych instytucji oceniających efektywność prowadzonej działalności  i stąd te nagrody. Nie to jest jednak dla nas najważniejsze, to tylko dodatek, który utwierdza nas w przekonaniu, że droga, którą wybraliśmy jest słuszna, a działania właściwe.

    Na ile, będąc filią banku, mogą liczyć państwo na samodzielność w odniesieniu do firmy macierzystej, czyli Lubusko-Wielkopolskiego Banku Spółdzielczego? Jak duży wpływ ta podrzędność ma na funkcjonowanie waszej placówki?

    Nasz Bank Lubusko-Wielkopolski bank spółdzielczy jest samodzielnym bankiem, nie jest filią żadnego banku. Posiadamy własne filie, punkty kasowe i agencje, współpracujemy z wieloma pośrednikami – to my ustalamy zasady, którymi mają się kierować osoby czy jednostki z nami współpracujące. Tak jak powiedziałem wcześniej, opinia u lokalnej społeczności, wśród naszych obecnych i potencjalnych klientów jest dla nas bardzo ważna. Musimy dbać o to, aby wszędzie, w każdej naszej jednostce, u każdego partnera, który nas reprezentuje, był ten sam poziom świadczonych usług, takie samo podejście do klienta i myślę, że to nam się udało.

    Rozmawiał Piotr Nowacki

    Udostępnij w sieci ....
    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Share on VKShare on Tumblr

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *