• Menu

    Mobile-First Index, czyli czas zainwestować w mobilną witrynę

    Mobile-First IndexO tej zmianie mówiło się od dawna. Dziś Mobile-First Index jest już faktem, a dla właścicieli stron internetowych oznacza to konieczność zainwestowania w wersję responsywną. Co dokładnie zmienia się w indeksowaniu stron internetowych?

    Szacuje się, że połowa użytkowników internetu przegląda jego zasoby, korzystając z urządzeń mobilnych. Ma to związek zarówno z popularyzacją smartfonów i tabletów, jak i taniejącą technologią LTE, która jest dostępna dla coraz większej grupy osób. Z uwagi na przyzwyczajenia użytkowników, właściciele stron internetowych coraz częściej pamiętają, aby ułatwić im to zadanie i dostosowują witryny do urządzeń mobilnych. Pomagają im w tym specjaliści zajmujący się tworzeniem stron responsywnych i ich pozycjonowaniem (zobacz: www.stronywarszawa.pl – mobilne strony).

    Teraz jest jeszcze jeden powód, aby Ci, którzy nie zainwestowali dotychczas w stronę przystosowaną do wyświetlania jej zawartości na urządzeniach mobilnych, to zrobili. Mowa o Mobile-First Index, czyli zmianach wprowadzonych przez najpopularniejszą wyszukiwarkę – Google – w indeksowaniu stron internetowych.

    Czym jest Mobile-First Index?

    Mimo że z roku na rok rośnie liczba użytkowników internetu, nie wszyscy wiedzą, czym tak naprawdę jest indeks wyszukiwarki. Tymczasem, aby zrozumieć zmiany, które są już faktem, konieczna jest znajomość tego pojęcia.

    Kolejność wyświetlania witryn w rankingu Google po wpisaniu zapytania przez użytkownika, nie jest przypadkowa. To efekt analizy zawartości stron. Do zbierania danych o poszczególnych stronach są wykorzystywane roboty indeksujące. Rezultat ich prac jest umieszczany w indeksie i następie analizowany.

    Mobile-First Index – jak było dotychczas?

    Zmiany w zakresie indeksowania stron internetowych to długi temat. Trzeba pamiętać, że liczba użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych rośnie z roku na rok. Mimo że trend ten jest rozłożony w czasie, już dawno temu został zauważony przez ekspertów i to właśnie przyzwyczajenia użytkowników stały się źródłem zmian.

    Początkowo kolejność wyświetlania stron internetowych w wynikach była efektem analizy informacji gromadzonych w oparciu o witryny w wersji desktopowej. Przełom nadszedł w roku 2014 – to właśnie wówczas pojawiła się informacja, że Google rozpoczyna rewolucję w indeksowaniu stron, dostosowując indeks do stron mobilnych.

    Mobile-First Index – jak jest dziś?

    Pod koniec marca 2018 r. pojawiła się informacja, że przy ustalaniu rankingu stron internetowych, po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę przez użytkownika, pod uwagę będzie brana głównie wersja responsywnej strony. To, czy osoba poszukująca informacji będzie korzystała z urządzenia desktopowego, nie będzie miało większego znaczenia.

    Specjaliści spodziewali się tej zmiany, o czym może świadczyć fakt, że od dawna mówią o konieczności dostosowania posiadanych przez użytkowników stron internetowych do urządzeń mobilnych. Teraz właściciele witryn, którzy zwlekali ze zmianami, jak najszybciej powinni je wdrożyć. W innym przypadku muszą liczyć się z gorszą niż dotychczas pozycją w SERP-ach, czyli rezultatach wyszukiwania.

    Strony mobilne to przyszłość

    Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, bloga lub masz stronę-wizytówkę, dzięki której trafiasz do klientów, to z pewnością wiesz, że większość użytkowników interesuje się stronami, które w SERP-ach są wyświetlane jako pierwsze. Dotychczas dbałeś przede wszystkim o treść, systematycznie dostarczając użytkownikom kolejnej porcji przydatnych i atrakcyjnych informacji? Teraz może to nie wystarczyć, jeżeli zapomniałeś o mobilnej wersji strony internetowej.

    Od dawna mówiło się, że responsywne strony internetowe to przyszłość. Dziś zmiany w indeksowaniu stron są faktem – powinieneś się do nich dostosować. O tym, co zapewnia posiadanie responsywnej strony internetowej, wyjaśniają specjaliści z www.stronywarszawa.pl – strony internetowe. Posiadając witrynę wyświetlającą się na urządzeniach mobilnych, możesz sobie zapewnić:

    • dobre pozycje w wynikach wyszukiwania,
    • większą prędkość wczytywania treści – użytkownicy opuszczają strony, które długo się ładują,
    • brak problemu z duplikowaniem treści, co może mieć miejsce w przypadku stron mobilnych.

    Wszystko to przekłada się także na liczbę użytkowników. Zamiast zatem zwlekać, jak najszybciej skontaktuj się ze specjalistami, którzy stworzą dla Ciebie responsywną, indywidualną stronę internetową. To jedyny sposób, aby wyprzedzić o krok konkurencję w SERP-ach.

    Jedna odpowiedź do “Mobile-First Index, czyli czas zainwestować w mobilną witrynę”

    1. Turysta napisał(a):

      Super, teraz nie pozostaje nic innego niż zmiana strony na coś RWD

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *