• Menu

    Huawei nowym liderem polskiego rynku wearables

    Huawei został nowym liderem polskiego rynku inteligentnych zegarków i opasek na nadgarstek.

    Udział marki w rynku wearables w pierwszym kwartale 2019 roku wyniósł 32 proc., co oznacza prawie trzykrotny wzrost w porównaniu z czwartym kwartałem zeszłego roku i daje firmie awans na pierwszą pozycję z drugiej, wynika z najnowszych danych IDC. Dane IDC pokazują, ile urządzeń producenta trafiło do kanałów sprzedaży.

    Czwarty kwartał zeszłego roku firma zamknęła udziałem na poziomie 12%. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2018 roku, kiedy udział Huawei wyniósł 7 proc., najnowszy wynik jest ponad czterokrotnie wyższy.

    Jesteśmy dumni z przejęcia pałeczki lidera w Polsce na rynku wearables. To efekt konsekwentnego rozbudowywania portfolio i wprowadzania produktów, które wyróżniają się na rynku innowacyjnymi rozwiązaniami – na przykład rekordowo długim czasem pracy baterii w przypadku smartwatchy – wyjaśnia Bartosz Gryczka, Product Manager w Huawei CBG Polska odpowiedzialny za ten segment rynku.

    Według danych IDC o globalnej sprzedaży wearables, Huawei zajmuje trzecią pozycję z 10-procentowym udziałem w światowym rynku. W pierwszym kwartale 2019 roku, wzrost sprzedaży inteligentnych zegarków i opasek z logo Huawei wyniósł aż 282 proc. w ujęciu rocznym. Żadna inna firma nie odnotowała tak znaczącego wzrostu.

    W ujęciu nominalnym, globalna sprzedaż Huawei w pierwszym kwartale wyniosła 5 milionów urządzeń, z czego 3,9 miliona to inteligentne opaski Smart Band – w ich przypadku wzrost sprzedaży sięgnął 213 proc. w ujęciu rocznym. Smartwatch Huawei Watch GT sprzedał się na świecie w rekordowej liczbie 1 miliona egzemplarzy.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Kategorie