• Menu

    Feniks gotowy do jazdy

    Polski Tabor Szynowy i H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych zaprezentowały zmodernizowane Elektryczne Zespoły Trakcyjne serii EN57. Feniks stanowi zupełnie nową jakość na polskim rynku kolejowym pod względem wprowadzonych rozwiązań technicznych i wizualnych. Najbardziej zaawansowana modernizacja serii EN57 w Polsce została przeprowadzona według autorskiej dokumentacji konstrukcyjnej i w oparciu o sprawdzone rozwiązania technologiczne

     Feniks jest idealną propozycją dla przewozów regionalnych oraz aglomeracyjnych. Z perspektywy przewoźników, przewagą zmodernizowanych jednostek nad nowymi jest przede wszystkim bezkompromisowa, wysoka jakość wykonania, która nie odbiega standardem od nowych konstrukcji i odpowiednio niższe nakłady finansowe związane z wdrożeniem składów do eksploatacji – EN57 Feniks między innymi nie wymaga utworzenia nowej, dedykowanej bazy serwisowej. Dodatkowo, jednostki są dostępne praktycznie od ręki. Mogą wyjechać na tory po dostosowaniu do wymogów zamawiającego. Zmodernizowane składy mogą służyć pasażerom jeszcze kolejnych 30 lat.

    Nazwa handlowa odzwierciedla gruntowny zakres modernizacji wysłużonych, niskoperonowych zespołów EN57. Ze względu na skalę przeprowadzonych prac nawiązuje do odradzającego się z popiołów mitycznego feniksa. Naszym celem było przywrócenie do świetności tych legendarnych składów. Warto wspomnieć, że jest to najbardziej zaawansowana modernizacja pojazdów EN57 w Polsce – powiedział Marcin Guryniuk, prezes Polskiego Taboru Szynowego.

    Nowoczesny system klimatyzacji, stały monitoring przestrzeni, zintegrowany system informacji pasażerskiej i pokładowej oraz szereg udogodnień dla matek z dziećmi i osób niepełnosprawnych sprawią, że podróż będzie przebiegać w bardzo komfortowych warunkach. Dobór kolorystyki, materiałów i rozwiązań dla wnętrza przygotowano z niezwykłą starannością, mając na uwadze nie tylko funkcjonalność składu, ale także wygodę podroży. Precyzyjne wygłuszenie pojazdów, przy użyciu materiałów wysokiej jakości, podnosi komfort akustyczny podróżujących. Konstrukcję nowych siedzeń opracowano przy współpracy z zespołem lekarzy ortopedów. Zgodnie z zasadami TSI, w czołowej części każdego z pociągów, w zakresie drzwi bocznych zamontowano dwa pomosty umożliwiające swobodny wjazd do pojazdu osobom poruszającym się na wózkach inwalidzkich.

     

    Nie mieliśmy żadnych wątpliwości, że jedyną firmą, która sprosta temu wyzwaniu, będzie FPS H. Cegielski. Wieloletnie doświadczenie w budowaniu zupełnie nowych składów stanowi gwarancję najwyższej jakości wykonania. Zasadność tej decyzji jest podparta autorską dokumentacją konstruktorską. Jesteśmy przekonani, że w najbliższych latach na polskich torach będziemy widzieć coraz więcej EN57 w standardzie Feniksów. Chcemy również stanowić inspirację dla innych modernizowanych pojazdów – dodał prezes Marcin Guryniuk.

    Fabryka Pojazdów Szynowych H. Cegielski prowadzi gruntowną modernizację 20 pojazdów Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych serii EN57. 10 Feniksów jest już gotowych do eksploatacji. Wymagają jedynie dostosowania do potrzeb zamawiającego. Prototyp Feniksa przejechał bezawaryjnie ponad 4 tysiące km, a jego eksploatacja pomiędzy remontami generalnymi zakłada przebieg na poziomie około 3,5 miliona kilometrów.

    Udostępnij w sieci ....
    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Share on VKShare on Tumblr

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *