• Menu

    Czterodrzwiowe coupe od Hyundaia

    Geneva Motor Show 2007 – to właśnie na tych targach motoryzacyjnych ukazuje się światu pierwsza wersja Hyundaia i30. Przez kolejnych 11 lat model i30 zmienił się bardzo dynamicznie – do tego stopnia, że Hyundai zaprojektował i wyprodukował czterodrzwiową wersję coupe tego modelu.

    Dla niektórych czterodrzwiowe coupe to Audi A5, A7, BMW serii 4 i 6, ale Hyundai, koreańska marka, nie przestaje nas zaskakiwać nowymi projektami. Właśnie wyprodukowała pierwszy w swojej stajni samochód w wersji coupe – i30 fastback.

    Różnica miedzy pierwszym a obecnym modelem i30 jest kolosalna i nie mówimy tu tylko o wersji coupe, bo to nowość. Również kombi czy hatchback wyglądają niezwykle atrakcyjnie. Można powiedzieć, że Hyundai odrobił pracę domową w kreowaniu nowych pomysłów.

    Coupe ma jednak nieporównywalnie najciekawszą stylistykę ze wszystkich dotychczasowych modeli. Z zewnątrz samochód prezentuje się bardzo dobrze do tego stopnia, że ludzie na ulicy oglądają się za nim. Przód auta znamy oczywiście z hatchbacka III generacji, ale tył także robi wrażenie. Tylna klapa została wyprofilowana na końcu w kształt spojlera. Cała linia współgra z ledowymi lampami.

    W środku Hyundai postawił na przyjemną w dotyku, miękką, skórzaną multifunkcyjną kierownicę, środkowy panel z dużym dotykowym wyświetlaczem, pod którym znajdziemy panel ustawień nawiewu i klimatyzacji. Dwukolorowe skórzane fotele są podgrzewane i wentylowane, a ponadto ustawiane elektrycznie. Z dodatkowego wyposażenia w testowanej i30 fastback znajdziemy asystenta zmiany pasa, asystenta martwego pola oraz szyberdach.

    W prezentowanym modelu pod maską pracuje wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l i 136 KM, który fantastycznie współpracuje z dwusprzęgłową skrzynią automatyczną. Średnie spalanie w cyklu mieszanym to 6,5 l na 100 km.

    Na zakup najtańszej wersji i30 fastback z silnikiem benzynowym trzeba przeznaczyć 77.900 zł, wersja z silnikiem diesla to minimum 98.100 zł, wersja Premium to koszt 119.100 zł. Czy warto wydać ponad 100 tys. złotych na coupe Hyundaia? Według mnie pierwsze czterodrzwiowe copue hyundaia jest warte tej ceny.

    Cezary Głogowski

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

    Artykuły powiązane

  • Kategorie