• Menu

    Bon apetit, czyli – czym jest SEO i jak wykorzystać je od kuchni ?

    czym jest SEOKażdy dobry kucharz wie co zrobić by danie było dobre. Zna się na tym ile i jakich przypraw dodać by potrawa miała idealny smak. Potrafi zrobić coś z niczego, a także wie w jaki sposób podać konkretne danie, by wyglądało nieziemsko.

    Ale dla kucharza jest ważne nie tylko przygotowanie, ale również to, dla kogo gotuje. Krótko mówiąc, potrzebuje swoich odbiorców.

    Ilu szefów i do jakich kuchni?

    Za wypełnienie lokalu gośćmi , odpowiedzialny jest właściciel restauracji. To w jego kompetencji leży zatrudnienie odpowiedniej osoby do promocji lokalu w Internecie, czy też wybór odpowiednich zdjęć, które zostaną umieszczone na stronie. Jednak co z tego, że właściciel restauracji będzie miał do dyspozycji człowieka błyskotliwego, który w sposób poetycki opisze potrawę szefa kuchni czy też wspaniałego fotografa, potrafiącego uchwycić na zdjęciu piękno dania, jeżeli nikt tego nie zobaczy?

    Kucharz nie zyska wiernych fanów jego kulinarnego talentu i nie będzie miał dla kogo gotować. Strona internetowa może być zrobiona profesjonalnie, jednak istotny jest nie tylko jej wygląd, czy zawartość. W tym rozdaniu, ważny jest jeszcze jeden gracz – ktoś, kto pomoże wypromować witrynę internetową, a w konsekwencji samą restaurację.

    Przepis na pozycję

    Internet to skomplikowane medium, ale po bliższym poznaniu całkiem łatwe w użyciu – trzeba tylko wiedzieć czego potrzebujemy, a często nawet sam odpowie na nasze pytania. Przy promocji strony internetowej kluczowym elementem jest SEO.

    Czym jest SEO? To dostosowanie i zbudowanie strony internetowej w taki sposób, aby odpowiednio wyświetlała się w wyszukiwarce. Bez zbędnych słów: Twoja strona internetowa ma znaleźć się jak najwyżej w wyniku wyszukiwania! W ten sposób więcej osób, szukających na przykład restauracji na romantyczny wieczór czy bankiet firmowy, obejrzy właśnie Twoją stronę i prawdopodobnie zwróci uwagę na Twój lokal, po czym zechce spróbować prezentowanych na stronie potraw.

    Najprostszym sposobem na skuteczne SEO  jest drobna korekta strony i uzupełnienie jej o kilka słów kluczowych, które najczęściej wpisują użytkownicy, a także zmiana w kodzie witryny, dzięki czemu prawdopodobieństwo jej odwiedzenia wzrasta. Dzięki takim zabiegom, niewidoczne dotąd strony, zyskują sporą liczbę nowych odwiedzających, a istniejące cieszą się jeszcze większą popularnością.

    Otwórz się na nowe smaki

    Być może dla niektórych z nas,brzmi to bardzo obco. Być może, wielu z nas nie słyszało o SEO. Być może my, Polacy, nie lubimy eksperymentować, ale warto otworzyć się na nowe! Spróbujmy zmienić swoje poglądy, zaufać nowoczesności, wypróbować nowe możliwości.

    Wszystko jest ulepszane – nowe silniki w samochodach, nowe technologie budowy. Nie byłoby tego, gdyby nie otwarcie na świat. SEO to właśnie otwarcie. Dzięki niemu,  wychodzimy z cienia i stajemy się widoczni. Nie zajmujemy już ostatniego miejsca w rankingu. Dla osoby czytającej mój artykuł może wydawać się to proste, błahe i bez większego znaczenia.

    Ale jednak, jedne restauracje mają gości, inne natomiast upadają. Czytelnikom zostawiam czas na drobną refleksję: która restauracja upadła? Z właścicielem zagorzałym konserwatystą czy odważnym człowiekiem, próbującym nowych możliwości?

    Jeżeli w jakikolwiek sposób udało mi się Ciebie przekonać do małej zmiany, do poszerzenia swoich horyzontów, sprawdź koniecznie kursy SEO iCEA. Znajdziesz tam wiele wskazówek jak samodzielnie poprawić widoczność swojej witryny w sieci.

    Beata Bylińska

    Udostępnij w sieci ....
    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Share on VKShare on Tumblr

    3 odpowiedzi na “Bon apetit, czyli – czym jest SEO i jak wykorzystać je od kuchni ?”

    1. Copywriter napisał(a):

      Kursy SEO jak najbardziej warto polecać. Jeśli jednak ktoś chciałby uczyć się samodzielnie to zapraszam na swojego bloga o seo i copywritingu 🙂

    2. hauerpower napisał(a):

      Podstawowa sprawa to odpowiednia konstrukcja strony i jej budowa w oparciu o wytyczne google i SEO. Nie jest to tylko kilka detali i napakowanie fraz kluczowych, a cała organizacja danych na stronie, użyteczność, czas przebywania użytkownika na stronie – sprawdzenie czy znalazł na niej to czego szukał czy może jednak wyszedł ze strony i wrócił do listy wyników wyszukiwania / to też czynnik rankingowy równie ważny jak to czy mamy fraze kluczową na stronie czy nie /. Samo nasycenie frazami kiedyś było podstawą w tym momencie przesada może podpaść pod spam na stronie – także tutaj należy raczej uważać i nie przesadzać.

    3. Paweł Gawliński napisał(a):

      SEO to przede wszystkim ciężka i systematyczna praca, która musi być wykonywana sukcesywnie cały czas. To nie tylko optymalizacja strony, ale przede wszystkim rozbudowa contentu w postaci firmowego bloga.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *