Każdy dobry kucharz wie co zrobić by danie było dobre. Zna się na tym ile i jakich przypraw dodać by potrawa miała idealny smak. Potrafi zrobić coś z niczego, a także wie w jaki sposób podać konkretne danie, by wyglądało nieziemsko.
Ale dla kucharza jest ważne nie tylko przygotowanie, ale również to, dla kogo gotuje. Krótko mówiąc, potrzebuje swoich odbiorców.
Za wypełnienie lokalu gośćmi , odpowiedzialny jest właściciel restauracji. To w jego kompetencji leży zatrudnienie odpowiedniej osoby do promocji lokalu w Internecie, czy też wybór odpowiednich zdjęć, które zostaną umieszczone na stronie. Jednak co z tego, że właściciel restauracji będzie miał do dyspozycji człowieka błyskotliwego, który w sposób poetycki opisze potrawę szefa kuchni czy też wspaniałego fotografa, potrafiącego uchwycić na zdjęciu piękno dania, jeżeli nikt tego nie zobaczy?
Kucharz nie zyska wiernych fanów jego kulinarnego talentu i nie będzie miał dla kogo gotować. Strona internetowa może być zrobiona profesjonalnie, jednak istotny jest nie tylko jej wygląd, czy zawartość. W tym rozdaniu, ważny jest jeszcze jeden gracz – ktoś, kto pomoże wypromować witrynę internetową, a w konsekwencji samą restaurację.
Internet to skomplikowane medium, ale po bliższym poznaniu całkiem łatwe w użyciu – trzeba tylko wiedzieć czego potrzebujemy, a często nawet sam odpowie na nasze pytania. Przy promocji strony internetowej kluczowym elementem jest SEO.
Czym jest SEO? To dostosowanie i zbudowanie strony internetowej w taki sposób, aby odpowiednio wyświetlała się w wyszukiwarce. Bez zbędnych słów: Twoja strona internetowa ma znaleźć się jak najwyżej w wyniku wyszukiwania! W ten sposób więcej osób, szukających na przykład restauracji na romantyczny wieczór czy bankiet firmowy, obejrzy właśnie Twoją stronę i prawdopodobnie zwróci uwagę na Twój lokal, po czym zechce spróbować prezentowanych na stronie potraw.
Najprostszym sposobem na skuteczne SEO jest drobna korekta strony i uzupełnienie jej o kilka słów kluczowych, które najczęściej wpisują użytkownicy, a także zmiana w kodzie witryny, dzięki czemu prawdopodobieństwo jej odwiedzenia wzrasta. Dzięki takim zabiegom, niewidoczne dotąd strony, zyskują sporą liczbę nowych odwiedzających, a istniejące cieszą się jeszcze większą popularnością.
Być może dla niektórych z nas,brzmi to bardzo obco. Być może, wielu z nas nie słyszało o SEO. Być może my, Polacy, nie lubimy eksperymentować, ale warto otworzyć się na nowe! Spróbujmy zmienić swoje poglądy, zaufać nowoczesności, wypróbować nowe możliwości.
Wszystko jest ulepszane – nowe silniki w samochodach, nowe technologie budowy. Nie byłoby tego, gdyby nie otwarcie na świat. SEO to właśnie otwarcie. Dzięki niemu, wychodzimy z cienia i stajemy się widoczni. Nie zajmujemy już ostatniego miejsca w rankingu. Dla osoby czytającej mój artykuł może wydawać się to proste, błahe i bez większego znaczenia.
Ale jednak, jedne restauracje mają gości, inne natomiast upadają. Czytelnikom zostawiam czas na drobną refleksję: która restauracja upadła? Z właścicielem zagorzałym konserwatystą czy odważnym człowiekiem, próbującym nowych możliwości?
Jeżeli w jakikolwiek sposób udało mi się Ciebie przekonać do małej zmiany, do poszerzenia swoich horyzontów, sprawdź koniecznie kursy SEO i CEA. Znajdziesz tam wiele wskazówek jak samodzielnie poprawić widoczność swojej witryny w sieci.
Beata Bylińska
Tagi: Internet, Marketing, pozycjonowanie, SEOKursy SEO jak najbardziej warto polecać. Jeśli jednak ktoś chciałby uczyć się samodzielnie to zapraszam na swojego bloga o seo i copywritingu 🙂
Podstawowa sprawa to odpowiednia konstrukcja strony i jej budowa w oparciu o wytyczne google i SEO. Nie jest to tylko kilka detali i napakowanie fraz kluczowych, a cała organizacja danych na stronie, użyteczność, czas przebywania użytkownika na stronie – sprawdzenie czy znalazł na niej to czego szukał czy może jednak wyszedł ze strony i wrócił do listy wyników wyszukiwania / to też czynnik rankingowy równie ważny jak to czy mamy fraze kluczową na stronie czy nie /. Samo nasycenie frazami kiedyś było podstawą w tym momencie przesada może podpaść pod spam na stronie – także tutaj należy raczej uważać i nie przesadzać.
SEO to przede wszystkim ciężka i systematyczna praca, która musi być wykonywana sukcesywnie cały czas. To nie tylko optymalizacja strony, ale przede wszystkim rozbudowa contentu w postaci firmowego bloga.
Dodaj komentarz