• Menu

    7 dobrych dla oczu nawyków

    nawilżające krople do oczuSkarżysz się na suchość oczu, kłucie, pieczenie i miewasz wrażenie obecności ciała obcego pod powiekami? A może twój wzrok stopniowo pogarsza się? Jeśli zauważasz, że widzenie wiąże się dla ciebie z dyskomfortem, warto wprowadzić w życie tych 7 nawyków.

    Krople do oczu nawilżające, odpowiednia dieta, regularny sen i nawadnianie organizmu – istnieje wiele sposobów na poprawę stanu oczu. Szczególnie, jeśli jesteś po menopauzie, masz za sobą laserową korekcję wzroku, nosisz soczewki kontaktowe lub dużo czasu spędzasz przed komputerem, warto zastosować tych 7 porad.

    1. Stosuj krople do oczu nawilżające

    Krople do oczu nawilżające oraz sztuczne łzy to bardzo prosty sposób na szybką poprawę komfortu widzenia w sytuacji, gdy masz uczucie obecności piasku pod powiekami lub czujesz pieczenie, kłucie czy drapanie. Pamiętaj jednak, aby były to krople do oczu nawilżające, a nie na przykład krople do zaczerwienionych oczu. Te ostatnie mogą pogorszyć objawy, zwiększając ciśnienie w gałce ocznej.

    2. Wysypiaj się

    Chcesz cieszyć się komfortem widzenia? Śpij regularnie przez minimum 7 godzin na dobę. W ten sposób wyświadczysz przysługę nie tylko swoim oczom, ale także całemu organizmowi.

    3. Ogranicz czas przed ekranem

    Jeśli masz pracę biurową i dużo czasu spędzasz przed komputerem, koniecznie zadbaj o to, by twoje oczy mogły odpocząć. Co najmniej raz na godzinę przez kilka minut nie patrz w ekran ani komputera, ani smartfona. To pozwoli oczom zregenerować się po wzmożonym wysiłku.

    4. Jadłospis dla oczu

    Dla zdrowia oczu kluczową rolę mają dwie substancje – niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe Omega 3 oraz witamina A. NNTK Omega 3 znajdziesz w tłustych rubach takich, jak: łosoś, makrela, śledź, sardela, tuńczyk, a także w roślinnych olejach: lnianym, rzepakowym, oliwie z oliwek. Witamina A ma zarówno zwierzęce, jak i roślinne źródła – jarmuż, dynia, marchew, bataty oraz wątróbka.

    5. Nawadniaj się

    Jeśli cierpisz na suchość oczu, bezpośrednią przyczyną może być odwodnienie organizmu. Pamiętaj, aby pić minimum 1,5 litra wody. Nie wliczaj do tej puli herbaty, kawy, alkoholu – te wszystkie napoje dodatkowo odwadniają organizm.

    6. Chroń oczy przed podrażnieniami

    Koniec lata to nie powód, by okulary przeciwsłoneczne odłożyć na dno szafy. Zimą i jesienią słońce może być również bardzo intensywne, a także i takie czynniki, jak wiatr, pył i kurz mogą przyczynić się do podrażnienia oka. Dlatego warto chronić oczy okularami także podczas chłodnych miesięcy.

    7. Wietrz pomieszczenia

    Powietrze w ogrzewanych lub klimatyzowanych pomieszczeniach niekorzystnie wpływa na nawilżenie oczu. Latem wyłącz klimatyzację, a zimą stosuj nawilżacze powietrza i często wietrz mieszkanie.

    Udostępnij w sieci ....
    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedInPin on PinterestShare on Google+Share on VKShare on Tumblr

    Jedna odpowiedź do “7 dobrych dla oczu nawyków”

    1. Maria napisał(a):

      Niewłaściwy demakijaż lub też jego brak najczęściej prowadzą do zapalenia spojówek – bardzo szkodliwy dla oczu jest nocny odpoczynek w pełnym makijażu. Eyeliner czy kredka, stosowane na wewnętrznej stronie powieki – tak zwanej linii wodnej rzęs, to dodatkowe ryzyko infekcji – podobnie jak przesypianie nocy w soczewkach kontaktowych.

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *