• Menu

    Które miasta najbardziej medialne?

    Warszawa wieczorna panorama miasta

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Od początku roku do końca marca na temat stolic województw opublikowano w sumie prawie 2 mln informacji. Wartość promocji miast w mediach wyrażona ekwiwalentem reklamowym wyniosła 10,3 mld złotych – wynika z cyklicznego raportu „Stolice Regionów” przygotowanego przez „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

    O liderach zestawienia – Warszawie i Krakowie – w I kwartale 2016 r. pojawiło się jeszcze więcej doniesień medialnych niż w ostatnich trzech miesiącach 2015 r. Wzrost zainteresowania stolicą obejmował dodatkowych 13 tys. publikacji. Natomiast w przypadku głównego miasta województwa małopolskiego zmiana dotyczyła 9 tys. materiałów. W TOP 3 najpopularniejszych stolic regionów znalazł się także Poznań z wynikiem 194,6 tys. doniesień medialnych, a tuż za podium uplasowały się Wrocław (166,4 tys. publikacji), Gdańsk (129,6 tys.), Łódź (119,3 tys.), Katowice (100 tys.) i Szczecin (77,1 tys.).

    Najrzadziej dziennikarze pisali o Gorzowie Wlkp. W ciągu 3 miesięcy w nawiązaniu do miasta ukazało się zaledwie 20,6 tys. doniesień medialnych.

    Stolica województwa mazowieckiego została liderem zestawienia pod względem wskaźnika dotarcia. Potencjalna liczba kontaktów odbiorców z materiałami na temat stolicy mogła wynieść aż 273 miliardy. Warszawa dominowała także w publikacjach na pierwszych stronach gazet.

    Miasto pojawiało się głównie w gazetach: „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza”, „Gazeta Wyborcza – Warszawa”, a także na portalach: Stooq.com, Finanse.wp.pl oraz Bankier.pl. Z kolei w przypadku radia prym wiodły stacje: Polskie Radio Program 1, Radio TOK FM oraz Polskie Radio Program 3, a w telewizji informacje o Warszawie najczęściej można było zobaczyć w Polsat News, TVP3 Warszawa i TVP Info.

    – Stolica po raz kolejny zdeklasowała pozostałe miasta. W co czwartej publikacji dziennikarze wzmiankowali właśnie Warszawę. Miasto najbardziej zyskało także pod względem promocyjnym – ekwiwalent reklamowy wyniósł 2,9 mld złotych – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR  „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

    W tytułach publikacji prasowych i internetowych dziennikarze najczęściej wymieniali Kraków (972 materiały), a następnie Warszawę (859) i Poznań (685). Na kolejnych miejscach znalazły się miasta: Poznań, Gdańsk, Łódź i Kielce.

    Przeprowadzone badanie dotyczyło obecności medialnej miast w pierwszym kwartale 2016 r. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

    PRESS-SERVICE Monitoring Mediów

     

    Podpisy do wykresów

    Wykres 1.  Liczba publikacji na temat miast wojewódzkich opublikowana w dniach 1.01.2016-31.03.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

    Wykres 2.  Ekwiwalent reklamowy materiałów na temat miast wojewódzkich opublikowanych w dniach 1.01.2016-31.03.2016 r. (prasa, Internet, RTV)

    Wykres 3.  Liczba publikacji z nazwami miast wojewódzkich w tytule opublikowana w dniach 1.01.2016-31.03.2016 r. (prasa, Internet)

     

    Dodaj komentarz

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *